Avatar billede madsens90 Praktikant
20. juni 2011 - 14:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bruger styrings program til Internet Café og lign.

Hej Eksperter!

Jeg er ved at lave noget for en kammerat der arbejder på en klub.
Han har ikke selv meget erfaring med computere, og har derfor spurgt mig om hjælp.

Han har 10 computere til rådighed i et lille LAN, som hver især har spil som WOW og Star Wars (Republic Commando) installeret. Men da det er på en klub, piller børnene konstant ved indstillinger osv, og jeg vil derfor gerne have mulighed for at vælge hvad de skal have adgang til.

Der er selvfølgelig den mulighed at købe en server, og ligge alle computerne i et domæne, hvorefter man kan sætte forskellige policies op. Men tænkte på om der ikke er noget software som gør det hele lidt nemmere.

Noget software hvor alle ser det som en administrator bestemmer, som f.eks kun genveje til spil på skrivebordet. Og måske en funktion til at advare brugeren om at deres tid (30 min.) snart er sluppet op.

Jeg ved der findes noget software som vidst hedder Kiosk, men kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der kender til noget mere passende? Det bedste ville jo være nogen der havde erfaring med noget software. :)

Håber i kan og vil hjælpe mig!

- Christian
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
22. juni 2011 - 13:06 #1
Der findes bl.a. programmet Smartlaunch (http://smartlaunch.dk)
der henvender sig til den slags ting.

Ellers er der DeepFreeze (http://www.faronics.com/) der forhindrer at ændringer bliver gemt.
Avatar billede madsens90 Praktikant
22. juni 2011 - 13:19 #2
Wow, ved ikke hvorfor jeg ikke har hørt om smartlaunch før!
Det ser jo helt perfekt ud! :)

Man kan dog ikke tjekke prisen online i DK, men jeg skriver en mail til dem nu og spørger.

Lige hvad jeg ledte efter!