Avatar billede slasher_x Novice
20. juni 2011 - 14:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

langsom overførsel fra HDD til HDD i XP - Fungerer fint i Win7

Hej! Har et lille problem som i kloge hoveder sikkert kan give mig et svar på!

Har en maskine stående med dualboot XP og 7 pro. OS er installeret på 2 separate harddiske.

Der er i alt 4 harddiske i maskinen. Alle på 1 TB.

Problemet består i, overførsel af f.eks 5 GB fra en harddisk til en anden tager max. 1 minut i Windows 7. Den samme operation i XP kan tage op til 1 time. Begge OS er opdateret og alle drivere er installeret og opdateret.

Sig til hvis i skal bruge mere info.

Pft. Mikael
Avatar billede KHHP Juniormester
20. juni 2011 - 16:43 #1
Hej
Jeg har oplevet noget lignende da jeg gik fra Windows 7 til Windows XP pga. overbelastning.
Nu har jeg mest brugt denne pc til at overføre filer til min bærbare og omvendt.
I Windows 7 kunne jeg overføre gennem et almindeligt LAN-kabel med en hastighed på 60-70MB/sek, men i Windows XP ligger den på 20-32MB/sek.
Begge mine systemer var 32-bit og jeg brugte samme hardware.
Jeg kan ikke specifikt forklare hvordan det kan lade sig gøre, men det ser ud til at Windows XP ikke er i stand til at kopiere/flytte filer lige så hurtigt som Windows 7.
20. juni 2011 - 17:56 #2
WIN7 (SP1) er 'optimeret' mht. filtransport over et netværk, sammenlignet med det gamle (?) XP system...
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2011 - 18:18 #3
Hvis det er en nyere pc man køre dual boot på er det jo sandsynligt at bundkortet jo er designet til at virke mere optimalt med win 7 end Xp.
Der er jo ikke ofret meget krudt på at udvikle optimale drivere til at fungere med det 10 år gamle styresystem.
Avatar billede slasher_x Novice
20. juni 2011 - 20:15 #4
Forskellen i overførselshastighed er bare så stor at det irriterer mig, men hvis det ikke kan være anderledes. Tænkte der måske fandtes et fix...

Windows 7 overfører med 80 - 100 MB/S
XP ca. 1/40 af Windows 7. Hvorfor går det "så" langsomt...
Avatar billede Vandreren Novice
20. juni 2011 - 21:10 #5
Fortæl os lidt om opsætningen. :)

Sata harddiske og sata-driver på XP? Eller IDE Ata med DMA eller PIO?
Avatar billede slasher_x Novice
21. juni 2011 - 09:19 #6
Bundkort: Asus P8H67-M EVO
Harddiske: 4 x Samsung Spinpoint F3 S-ATA2 - HD103SJ
Maskinen kører ikke RAID  på diskene
Avatar billede slasher_x Novice
21. juli 2011 - 11:48 #7
Viste sig at være en Sandy bridge fejl. Bundkort udskiftet og problem løst