Avatar billede hyperactive Nybegynder
21. juni 2011 - 10:29 Der er 4 kommentarer

Hjælp til afkodning af reg. exp.

Hejsa - sidder og forsøger at oprette mig som bruger på et website, men den bliver ved at afvise mit tlf. nr. Kan se i sourcekoden til sitet, at den validerer tlf. nr. ud fra denne reg exp.: /^(?:\([2-9]\d{2}\)\ ?|[2-9]\d{2}(?:\-?|\ ?))[2-9]\d{2}[- ]?\d{4}$/;

Er der en ekspert, der kan hjælpe mig med at afkode den?
Avatar billede johny Nybegynder
21. juni 2011 - 11:00 #1
For lige at forklare det med variable, så hvis vi siger følgende:
X = 2-9
Y = 0-9
z = '-' el. ' '

så er der disse muligheder:
1) (XYY) XYYzYYYY (eks. (234) 234 5678)
2) XYYzXYYYzYYYY (eks. 456-789-0123)

Så det er ikke så underligt hvis du ikke kan registrere dig med dit eget telefonnummer. :)
Avatar billede majbom Novice
21. juni 2011 - 11:00 #2
som jeg lige ser det, tillader den ikke 1-taller i det meste af det.

men jeg er ikke voldsom stærk i regex, så det er muligt det ikke er korrekt...
Avatar billede johny Nybegynder
21. juni 2011 - 11:14 #3
For i øvrigt, hvis du fremover har brug for at decifre et RegEx kan et tool som Expresso anbefales.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
21. juni 2011 - 11:26 #4
johny... tak skal du have... Det er tilsyneladende en temmelig weird validering på den side for selv om jeg køber et skype in nummer (og det bliver valideret korrekt med reg exp. får jeg stadig at vide, at det ikke er et gyldigt nr.)

Men du løste i hvert fald den ene gåde - så hvis du lægger et svar får du points.