Avatar billede kimdolleris Nybegynder
04. juli 2011 - 18:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Wordpress list_pages flere niveaur hver for sig

Hej!

Jeg sidder og kæmper med at få noget navigation til at virke i et wordpress theme.

Jeg har brugt wp_list_pages (og vil fortsat gerne bruge den) til at liste mine sider på, men har problemer med at få det til at fungere hver for sig i flere niveauer.

Jeg skal bruge niveau 1 ét sted, niveau 2 et andet sted og niveau 3 et helt tredje sted. Niveau 2 og 3 er selvfølgelig children til valgte øvre punkt.

http://kim.dolleris.net/_filearea/niveauer.jpg

Valgte menuer må ikke ændre sig.

Det jeg leder efter et de kode-stykker jeg skal sætte ind i de givne div'er for at den viser den rigtige navigation.

---- kode fra http://codex.wordpress.org/Function_Reference/wp_list_pages ----

<?php
  if($post->post_parent)
  $children = wp_list_pages("title_li=&child_of=".$post->post_parent."&echo=0");
  else
  $children = wp_list_pages("title_li=&child_of=".$post->ID."&echo=0");
  if ($children) { ?>
  <ul>
  <?php echo $children; ?>
  </ul>
  <?php } ?>

----

Jeg ved der er noget der hedder post_ancestor - måske det kan bruges?

PFT! :-)

Kim
Avatar billede knmuel1 Nybegynder
04. juli 2011 - 20:17 #1
Hello ,
  I have long experience working with Wordpress.
I have read the translted task you announced herein.
I can handle it .
Let me know asap.
Regards ,
Avatar billede kimdolleris Nybegynder
04. juli 2011 - 21:41 #2
Nå, fik mig lusket frem til en løsning selv..

functions.php

function navigation_get_depth($id = '', $depth = '', $i = 0)
{
    global $wpdb;
    global $post;

    if($depth == '')
    {
        if(is_page())
        {
            if($id == '')
            {
                $id = $post->ID;
            }
            $depth = $wpdb->get_var("SELECT post_parent FROM $wpdb->posts WHERE ID = '".$id."'");
            return navigation_get_depth($id, $depth, $i);
        }
    elseif($depth == "0")
    {
        return $i;
    }
    else
    {
        $depth = $wpdb->get_var("SELECT post_parent FROM $wpdb->posts WHERE ID = '".$depth."'");
        $i++;
        return navigation_get_depth($id, $depth, $i);
    }

hvor niveau 2 skal bruges

$parent = get_post($post->post_parent);
$grandparent = $parent->post_parent;

if (navigation_get_depth() == 2){
    $children = wp_list_pages("title_li=&child_of=".$grandparent."&echo=0&depth=1");
}

if (navigation_get_depth() == 1){
    $children = wp_list_pages("title_li=&child_of=".$post->post_parent."&echo=0&depth=1");
}

if (navigation_get_depth() == 0){
    $children = wp_list_pages("title_li=&child_of=".$post->ID."&echo=0&depth=1");
}

if ($children) {
    echo '<ul>';
    echo $children;
    echo '</ul>';
}

hvor niveau 3 skal bruges

if (navigation_get_depth() == 2){
    $childrenschildren = wp_list_pages("title_li=&child_of=".$post->post_parent."&echo=0&depth=1");
}

if (navigation_get_depth() == 1){
    $childrenschildren = wp_list_pages("title_li=&child_of=".$post->ID."&echo=0&depth=1");
}

if ($childrenschildren) {
    echo '<ul>';
    echo $childrenschildren;
    echo '</ul>';
}
Avatar billede kimdolleris Nybegynder
04. juli 2011 - 21:41 #3
..
Avatar billede knmuel1 Nybegynder
04. juli 2011 - 21:56 #4
Hej ,
Må jeg se linket til denne hjemmeside?
kan du dette som et eksempel,
http://mediehusetluksus.dk/egne-medier/vores-medier/

i toppen er de vigtigste sider
nederst er de  underliggende  sider
Hilsen
Avatar billede kimdolleris Nybegynder
04. juli 2011 - 22:02 #5
Den er under udvikling - og derfor stadig hemmelig. Men problemet er løst - fik det til at virke :)
Avatar billede knmuel1 Nybegynder
04. juli 2011 - 22:48 #6
Jeg kan få den at virke , uden at jeg ser linket ..
hvis det er stadig