Avatar billede ejvindf Novice
07. juli 2011 - 12:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Microsoft Excel-

til følgende udsnit af regneark:

Slut kl.    00:00    00:00    00:00
Mødt kl.
Arbejdstid    #VÆRDI!    0:00    0:00
- pauser
Løntimer    #VÆRDI!    0:00    0:00
Normaltimer / ugeløn    #VÆRDI!    0:00    0:00
1. - 2. overtime
3. overtime
Øvrige overtimer
Afspadsering til betaling
Afspadsering - (overf. Saldo: timer)

Ovenstående 3 kolonner (3 forskellige dage)er et udsnit af et regneark jeg selv har lavet for meget længe siden.  I kolonne 1 får jeg som det ses #.

Mit ønske er at arket automatisk trækker "mødt kl" fra "slut kl. f.x. mødt kl. 06:30 - Slut kl. 14:30 = Arbejdstid.  I række 4 "-pauser" ønsker jeg at angiven pause automatisk skal trække tiden fra rækken "Arbejdstid" og angive res. i rækken løntimer, f.x. således: rækken "Arbejdstid": 8:00 minus rækken Pauser: 2:00!  Det skulle jo gerne give 6:00 i rækken "Løntimer".

Le nu ikke ad mig! det er formentlig let for jer, men min hjerne er brændt totalt sammen over det ;-)

mvh ejvindf
07. juli 2011 - 13:22 #1
Så længe ALLE de benyttede celler er formateret som klokkeslæt, er det bare at trække celler ne fra hinanden. (under forudsætning af at ingen af beregningerne er henover midnat - og at der ikke kan blive tale om negative værdier).

Har du yderligere problemer vil jeg foreslå at du viser hvilke formler, der giver dig problemer.
07. juli 2011 - 13:25 #2
Jeg vil foreslå at du læser jkrons guide om beregninger med tid:
http://www.eksperten.dk/guide/681
07. juli 2011 - 13:29 #3
For at forhindre at der vises noget i beregningscellerne, før der er indtastet værdier, kan du bruge en formel som denne:

=HVIS(OG(B1<>"";B2<>"");B2-B1;"")
Avatar billede ejvindf Novice
08. juli 2011 - 11:56 #4
Tak til Erikjuul for hjælpen!  Det var dejligt at få det på plads.  Mvh. Ejvindf.
10. juli 2011 - 08:44 #5
OK, så får du et svar, så du kan lukke spørgsmålet.