Avatar billede Sweet1 Nybegynder
07. juli 2011 - 16:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Findes der DVD-9 RW skiver ?

Hey

Har nu forsøgt i et stykke tid på Google at finde noget om hvor man kan finde dobbellags DVD'er (9 GB) RW, altså rewriteable til at brænde på igen og igen som der findes DVD-5 RW.

Har et projekt som jeg gerne ville udføre, men det vil hurtigt blive dyrt med de almindelige DVD-9 RW medier som jo så skal smides ud hvis resultatet ikke bliver godt.

Er der nogen der ved om de findes, og hvor man kan købe dem mm. hvis de findes ?

Og det samme med Blue-Ray medier.

Projectet er at jeg vil forsøge at lave en DVD om heste, og indtil menu'er osv. er i orden vil det jo være rart med RW skiver, og på DVD-9 og Blueray medier kan der ligge en del mere på, men Blueray brændere er vist stadig pebret i pris ?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2011 - 16:50 #1
Jo de skulle hedde dvd-10:
http://dvr.about.com/od/dvdrecordableformats/f/faq5.htm
Har dog aldrig set dem i salg.
Avatar billede frem-ad Professor
07. juli 2011 - 17:34 #2
Hvis du læser her http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-RW så står der jo at (sammentrækt) de ikke bliver produceret fordi omkosningerne er for dyre.
Avatar billede allanfo Praktikant
07. juli 2011 - 19:14 #3
http://www.nierle.com/dk/artikel/5198/DVDplusR_DL_8,5_GB_Prodye_Black_8-gange_speed_Double_Layer_i_Cakebox_25_Stk.html

Det er nok svært at finde - men disse er så bilige, at de kan smides væk når man er færdig. Og de virker fint.
Avatar billede allanfo Praktikant
07. juli 2011 - 19:18 #4
Hm - link virker ikke, men skulle være til at finde alligevel.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2011 - 19:57 #5
Jo det virker hvis du copy/paster det hele ind i browseren.
Og jeg er bekendt med Prodeye, og kan bekræfte at de laver nogle gode medier til den pris man betaler. Har købt omkring 800 af DVD medierne Video Guld.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2011 - 20:01 #6
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
15. juli 2011 - 03:12 #7
Så dvs. at løsningen er at købe en blueray brænder og almindelige blueray medier til den fordi det er så billigt som det er ?

Eller hur ?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 07:11 #8
Har kun brugt almindelige dvd skiver, så jeg kan ikke lige råde dig her.
Men når du laver dine projekter, kan du så ikke "brænde" det til  fil på pc og på den måde få kigget dit projekt igennem? Og så herefter bræde filen ud hvis det ser ok ud?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
16. juli 2011 - 00:20 #9
Hmm det kunne man vel egentlig godt, nogen der kender til et program der kan brænde blueray og også lave blueray images på harddisken ?

For så kan den vel mountes virtuelt og testes om den er i orden med menuer, skrifttyper mm.

Der findes måske et program der kan lave et drevnavn så intranettet kan se den og dermed afspille den ? Og man så kan editere i det på den partition som så er i en størrelse der svarer til en blueray skive ?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
09. september 2011 - 18:12 #10
Dem der ønsker point læg et svar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2011 - 08:28 #11
ping