Avatar billede duvander Juniormester
14. juli 2011 - 09:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CSS i PHP

HEJ Eksperter.

Jeg er absolut ny i PHP.

Jeg har brug for at hvide hvordan jeg bruger simpelt CSS i min PHP side.

Jeg skal eks. have links til bestem font og str. og brødtekst anden str. o.s.v.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede showsource Seniormester
14. juli 2011 - 09:39 #1
Du har temmelig mange point ude, -> Åbne spm.
Luk hellere nogle af dem !

CSS har ikke noget med php at gøre ?
Avatar billede krischjo Nybegynder
14. juli 2011 - 09:43 #2
Husk at lukke dine spørgsmål, ellers ender det med folk ikke vil hjælpe dig.

Men du bruger CSS i php, ligesom du bruger det i HTML. Selvom det er et php dokument, skal du jo stadig have opsætningen fra HTML (<html>, <head>) osv.

Du definerer stadig dit CSS under <head> </head> som i HTML.

Håber det hjalp dig, ellers skriv igen.
Avatar billede krischjo Nybegynder
14. juli 2011 - 09:47 #3
eks:
<html>
<head>
<style type="text/css">
body { font-family: Verdana; font-size: 14px; }
a { font-family: sans-serif; font-size: 12px; color: rgb(255, 0, 0); }
</style>
</head>
<body>

<--- Indhold --->

</body>
</html>

Ellers kan du hente dit css ind, så du ikke behøver at have alle dine styles stående i index.php/html -

Det gør du vha.
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">

Du definerer hvor din .css fil ligger i "href", det jeg sikker på du godt ved hvordan fungerer.
Avatar billede duvander Juniormester
14. juli 2011 - 10:46 #4
Takker for hjælp.

Vil gerne kunne lukke alle svar, men får ikke denne lille fine checkbox frem så det kan lade sig gøre på alle indlæg.