Avatar billede ---- Nybegynder
15. juli 2011 - 13:58 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Lyseblå/røde søjler på skærmen

Det startede i går med at den begyndte at fryse i Counter Strike Source, hvorefter nogen eller alle textures blev byttet rundt. Senere begyndte jeg også at få problemer når jeg kun var på skrivebordet. I dag virker Windows kun i fejlsikret tilstand. Hvis jeg starter den normalt ser jeg nogle søjler imens den starter op og når den når til der jeg skal logge ind er det helt galt. Selv når jeg kører i fejlsikret tilstand er der fem ens søjler på skærmen der består mindre lodrette striber. Farven afhænger af hvor lys/hvilken farve der burde have været.

Er der nogen der har nogen løsninger på problemet? Permanente eller midlertidige. Computeren er ca. 4 år gammel, så skal til at have en ny aligevel, men det ville være rart hvis jeg kunne bruge den her indtil jeg får en ny.

Styresystem: Windows XP Home 32bit
Grafikkort: Nvidia GeForce 8800 GTS
Bundkort: Asus p5n-e SLI
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2011 - 14:14 #1
Det ligner et defekt grafikkort.
Avatar billede predator Nybegynder
15. juli 2011 - 14:22 #2
Hvis du har et alternativt grafikkort evt. via én bekendt så prøv at smide det i og starte op. Så kan du i hvert fald indkredse problemet.
Avatar billede predator Nybegynder
15. juli 2011 - 14:23 #3
men poko1 har ret - det ligner absolut defekt gfx-kort. Kan du se så meget grafik, at du kan nå ind og installere nyere drivere el.lign.?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2011 - 14:28 #4
men poko1 har ret

#3Hvorfor sender du så som svar
Avatar billede ---- Nybegynder
15. juli 2011 - 14:31 #5
Jeg bruger pcen i fejlsikret tilstand lige nu. Jeg har den seneste driver. Har prøvet at geninstallere driveren. Og jeg bliver nødt til at køre i fejlsikret tilstand for at kunne bruge den, men der er de fem søjler.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2011 - 14:38 #6
Hvis dit bundkort har indbygget skærm udgang så prøv at pille grafikkortet ud og tilslut der så kan du få udelukket eller bekræftet.
Avatar billede ---- Nybegynder
15. juli 2011 - 14:41 #7
Der er noget der ligner en skærm udgang men den er alt for bred.
Avatar billede ---- Nybegynder
15. juli 2011 - 14:58 #10
Der er kun 2 rækker. En med 12 og en med 13.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2011 - 15:08 #11
Det er en com port så du må se om du kan prøve med et andet kort
Avatar billede ---- Nybegynder
15. juli 2011 - 15:10 #12
Prøver et ATI Radeon 9600 vi havde til at ligge.
Avatar billede ---- Nybegynder
15. juli 2011 - 15:39 #14
Der var ikke plads i kabinettet til at få det i.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2011 - 15:45 #15
ATI Radeon 9600 er et AGP sokkel
GeForce 8800 er et PCI sokkel
Avatar billede ---- Nybegynder
15. juli 2011 - 15:59 #16
Der var også plads til to på bundkortet. Problemet var at kortet stak for langt bag ud.
Avatar billede henrik2008 Nybegynder
15. juli 2011 - 17:59 #17
det tyder særk på at der er skærmen der er beskadet.

jeg har haft nøjagtig samme problem med de lodrette striber farvede stribe (jeg gennemprøved det med at lægge et press der hvor striberne fremkom og så var de svagere og nogle ligefrem væk, men efter at have fjernet presset med en finger  kom straks disse striber igen).
på youtube kan amn se at disse striber er forsåget at nogle af krystallerne i displayet er beskadiget.
ææg, jeg går ud fra at din skærm er en led eller tft, eller bare en fladskærm ?.

det kunne vel også være grafikkortet !.

det var min bærebar til 20000 kr det led af disse mystiske striber, efter en fest original skålede vidlt til højre og venstre, for derefter at hælde hele rødvinen ned i min bærebar, så den brev total skadet, skal vi feste eller hvad, nej det tror jeg ikke.

sjovt nok lod jeg min bærebar tørre, ved at vende bunden i vejret og forsigtig bruge en hårtørre, og lod den tørre i luften i ca. 4 dage, derefter virker den faktisk ok, undtaget de 4 striber der altid var der og med tiden blev være.
min kære nabo lånte den bærebar og kom til at, ved et uheld at smide den på gulvet, hvilket, gav den endnu flere gardin striber med masser farver! (han sagde det kendte han ikke noget til!).
idag er den smidt ud!.
Avatar billede ---- Nybegynder
15. juli 2011 - 19:08 #18
Tror ikke det kan være skærmen. Hvis jeg trykker auto adjust kommer der et lille vindue over den midterste søjle. Søjlerne ligner hinanden bortset fra farven der afhænger af hvilken farve det burde være. Hvis man deler skærmen op i 5 dele er der søjler på den venstre 2/5-del af hver del. Hvis jeg trykker print screen kommer søjlerne også med. Regner ikke med at man skal tage det bogstaveligt :). Søjlerne kan også "smitte af" hvis jeg scroller til siden i nogen programmer.
Avatar billede henrik2008 Nybegynder
15. juli 2011 - 19:26 #19
HMM, ok, jeg mente at hvis man dirkte lægger press på hvis det er en fladskærm, altås fingeren dirkete på skærmen vil, hvis det var skærmen det vargal med, kunne fjerne disse striber, som selvfølgelig vil komme igen.

men hvis du tager et print af skørmen billed og for samme striber, er det ihvertfald ikke skærmen, men måske højt 99% skærmkortet, eller driver!!?.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2011 - 20:01 #20
henrik2008 Skulle duikke udgive en bog?husk det skal være i fantasy genren
Avatar billede ---- Nybegynder
29. juli 2011 - 12:11 #21
Alle der har deltaget må gerne lægge et svar.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juli 2011 - 12:39 #22
Jeg syntes du skulle gå svarene igennem og afgøre om der var et brugbart imellem! hvis der ikke var det så læg selv et svar og jeg samler ikke point. :-)
Avatar billede ---- Nybegynder
14. august 2011 - 00:32 #23
Svar