Avatar billede peterjohn Nybegynder
15. juli 2011 - 16:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Security Essentials

Jeg har et problem. Meddelelsen af computerstatus er begyndt at dukke op hverdag. Og således er meddelelsen:
Computerstaus - Potentielt ubeskyttet. Du har ikke kørt en scanning på computeren i et stykke tid. Dette kan bringe computeren i fare. Scanningsdetaljer: Planlagt scanning: Søndag omkring 02:00 (hurtig scanning).
Meddelelsen kommer ofte især når jeg er på de fleste spil-servere såsom call of duty 4, Black Ops og Soldier of fortune 2. Anti-virus går ind og forstyrrer mit spil. Selvom jeg tit scanner min pc med Anti-virus og malwarebytes både hurtig scan og fuld scan og finder intet.
Hvad kan være galt?
Overvejer at skifte over til Avg anti-virus i stedet.
Computeren er en stationær med Windows 7 Professionel 64-bit
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2011 - 16:14 #1
Jeg ville nu genoverveje at skifte til AVG den finder ikke alt som essentil finder! det var dog et sær tidspunkt at skanne på med mindre den er tændt om natten skift til et tidspunkt hvor den er tændt. kig efter i history omden har fundet noget hent og kør Ccleaner http://www.filehippo.com/download_ccleaner
15. juli 2011 - 16:24 #2
MSE har 'behov' for en (hurtig) scanning en gang imellem. Hvis den ikke selv starter/kan starte det (som standard Søndag 02:00), så vil den selv 'spørge' om det... Og det er DET du oplever...

Så enter skal du
* selv vælge en (hurtig) scanning - sansynligvis gennemført <5 min.
* ændre tidspunktet; MSE under fanebladet [Indstillinger]. Se iøvrigt mulighederne samme sted ...
Avatar billede peterjohn Nybegynder
16. juli 2011 - 02:03 #3
Jeg oplever nu at det sker flere gange om dagen selvom jeg ændrede tiden til der hvor pc'en er tændt. Der var intet at se i history og jeg har altid brugt Ccleaner.
Jeg tror ikke at det er normalt at jeg skal scanne op til flere gange om dagen. Jeg valgte så ikke at scanne pc'en og idag oplevede jeg en ubehagelig oplevelse, uden at røre ved tastatur og mus begyndte programmerne at åbne sigselv og musen kunne jeg ikke styre. Jeg valgte at formatere og geninstallere windows, men musen og tastaturet virker ikke mere.
Kunne det have været en ondsindet virus som havde skjult sig på min pc?
19. juli 2011 - 18:44 #4
...men musen og tastaturet virker ikke mere... - så har det jo ikke nogen med en ...ondsindet virus ...

Er det trådløst ?
Avatar billede peterjohn Nybegynder
20. juli 2011 - 02:25 #5
Tastatur og mus er med ledning. Både tastatur og mus er købt som ny for ca under 1 år siden
20. juli 2011 - 12:29 #6
... er det 'kun' i Win7 at ...men musen og tastaturet virker ikke mere... ?
USB baseret ?
(Skift til andet USB hul...)
Avatar billede peterjohn Nybegynder
20. juli 2011 - 13:02 #7
Jeg skiftede til en ny tastatur og en ny mus og begge virker. Jeg har måske mistanke til et program som hedder "Slimdrivers" Den finder nye driver som jeg installerer og efter installation finder den igen samme driver som jeg igen installerer, derefter får jeg meddelelsen at driveren er nyere end den jeg skal til at installere
Avatar billede peterjohn Nybegynder
20. juli 2011 - 13:04 #8
ja det er kun i Win7 og jeg bruger kun Win7
20. juli 2011 - 13:14 #9
... så afinstall det der "Slimdriver" halløj ...
Avatar billede peterjohn Nybegynder
22. juli 2011 - 19:26 #10
Jeg scannede computeren med Microsoft Security Essentials og fandt ingen, ca et par timer efter blev anti-virusen slået fra af sig selv, ingen muligheder for at aktivere anti-virussen besluttede jeg at afinstallere Microsoft Security Essentials og istedet hente og installere gratis avg anti-virus. Efter scanning med avg fandt den en virus som kun kunne fjernes som superbruger.
Problemet blev løst og mit valg fremover bliver avg anti-virus.
karise_larry smid venligst et svar til point
22. juli 2011 - 19:32 #11
Ping...