Avatar billede siggi Nybegynder
15. juli 2011 - 21:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kopier fra NAS server til NAS server

jeg har 2 ens NAS servere, hvor jeg gerne vil kopier indholdet fra den ene over til den anden, og gerne uden at skulle bruge internettet, da det selvsagt vil tage væsentlig længere tid.

udgangen fra begge NAS servere er et usb stik, så hvordan gør jeg?
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juli 2011 - 22:00 #1
Hvis de er 100% ens, kunne du så ikke klone disken fra nas 1 hd til nas 2 hd ?
Avatar billede chalde Seniormester
15. juli 2011 - 22:24 #2
Og ellers: Hvilke NAS er der tale om?
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juli 2011 - 22:33 #3
Har du fysisk adgang til begge NAS'er?
Ellers kunne du vel forbinde dem direkte via en switch / Hub og overføre filerne den vej måske?
Avatar billede siggi Nybegynder
15. juli 2011 - 22:44 #4
jeg har dem fysisk begge to.
mærket er WD

ville du så forbinde computer og de 2 NAS servere til hub'en.
ville man så kunne se serverne som to mapper på computeren?
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juli 2011 - 22:47 #5
Det burde du umiddelbart kunne ja, og trække fra 1 til 2.
Avatar billede siggi Nybegynder
15. juli 2011 - 23:05 #6
ok tak, det vil jeg prøve.
Avatar billede siggi Nybegynder
16. juli 2011 - 13:18 #7
Kan det passe at jeg skal bruge et usb han a til han a stik. Både udgangen fra NAS og hub er han stik?
Avatar billede splitbus Nybegynder
21. september 2011 - 09:43 #8
NAS er vel koblet på din router vha kabel og måske din computer er på nettet trådløst.
Hvis din computer er trådløst på nettet, kan med stor fordel connecte den med kabel og opnå bedre performance mellem denne og NAS'en
Avatar billede siggi Nybegynder
22. januar 2012 - 21:22 #9
Tak for svarene, kan ikke give point for kommentarer.