Avatar billede frostholm Praktikant
21. juli 2011 - 13:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Webform button click event fires twice

Efter at have opgraderet webservere/sqlservere til de nyeste versioner, er vores kode begyndt at opføre sig underligt.

Vores click event køres 2 gange hvilke medføre at der indsættes 2 rækker i vores database med samme værdier.

Dette sker kun hvis vi forsøger via IE6/8 (har ikke forsøgt med andre ie versioner), men bruger vi Firefox indsættes der kun 1 række.

Er der nogen der har ide om hvad dette problem skyldes.

Venlig hilsen
Michael F
Avatar billede magic-mouse Novice
21. juli 2011 - 16:14 #1
prøv med onclientclick="this.disabled = true" på selve elementet.

Hvis det ikke er et .Net komponent skriver i bare onclick="this.disabled = true"

Eksempel: <input type="submit" value="login" name="sub" id="sub" onclick="this.disabled = true">
Avatar billede magic-mouse Novice
24. juli 2011 - 10:56 #2
Fungere det?
Avatar billede frostholm Praktikant
25. juli 2011 - 09:55 #3
Forslaget løste desværre ikke problemet med dobbelt insert, tror nærmere problemet ligger i den komponent der bliver brugt, da det ikke er en standard en

<dbg:DbgButton ID="btnSave" runat="server" Text="*Save" CssClass="asfi-content-button" OnClick="btnSave_Click"/>&nbsp
Avatar billede keysersoze Guru
25. juli 2011 - 10:28 #4
Koden til knappen ser fin ud i hvert fald den smule vi har fået så det forklarer ikke rigtig noget. Som udgangspunkt bør der ikke være forskel på om man benytter IE eller FF for serverside-koden kører uafhængigt af klienten - kun klientkode som HTML og javascript kan tolkes forskelligt.

Derfor kunne det lyde som om der måske lå noget på klienten som forårsager problemet - men det ser heller ikke logisk ud set ud fra din givne kode. Jeg vil derfor mene at det eneste du kan gøre er at få debugget koden igennem med Visual Studio.
Avatar billede frostholm Praktikant
25. juli 2011 - 17:17 #5
Har debugget koden i VS, og det eneste jeg kan se der at codebehind filen med metoden som er angivet i onclick kaldes 2 gange når jeg kalder.Det er netop disse 2 kald der er problemet
Avatar billede keysersoze Guru
25. juli 2011 - 22:59 #6
Det er svært at svare på kun ud fra markup til knappen - så jeg tror bedste mulighed er at starte helt fra bunden af med én simpel side med en knap på og så langsomt udbygge det for at se hvad der skal til for at fejlen opstår.
Avatar billede magic-mouse Novice
27. juli 2011 - 16:13 #7
hvis du er interesseset kan jeg tage et kig igennem teamviewer og skype. det harb før været en success for andre?
Avatar billede frostholm Praktikant
16. december 2011 - 13:31 #8
det viste sig at være noget internt DanskeBank kode der fortolkede det anderledes.

Tak for alle svar.