Avatar billede rynke10 Novice
22. juli 2011 - 01:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tekst i drop down eller lign.

Jeg skal i en celle skrive lidt kommentarer, men vil ikke have det til at fylde for meget. Hvordan kan jeg få en helt alm. tekst til at holde sig inden for cellen, men kunne læses ved evt. pulldown eller dobbeltklik.
Altså teksten kan f.ex. være 2-3 linier, men kun det første skal vises. Hvis man vil læse hele kommentaren, så skal man altså enten klikke eller gøre noget.
Avatar billede store-morten Ekspert
22. juli 2011 - 02:22 #1
Kan du ikke bruge funktionen "Kommentar"
Højre klik på cellen, og vælg indsæt "Indsæt kommentar"
I den gule lap der popper frem skrives kommentaren, luk ved at klikke ud på arket.
Der kommer så en rød trekant i cellen, og kommentaren popper frem ved at fører musen hen over cellen.
Avatar billede rynke10 Novice
22. juli 2011 - 02:43 #2
Det var den jeg helst ville undgå ;-)
Avatar billede store-morten Ekspert
26. juli 2011 - 21:33 #3
Så dur Datavalidering sikkert heller ikke?
Datavalidering --> fanen 'Meddelelse'
Titel --> "Din overskrift" (valgfri)
Meddelelse --> "Din tekst"

I celle: "Kort tekst"
I Meddelelse --> "Kort tekst og mere tekst der forklare"

Klik på cellen med "Kort tekst" og "Kort tekst og mere tekst der forklare" vises i en boks, forsvinder når der klikke på en anden celle.
Avatar billede rynke10 Novice
28. juli 2011 - 02:52 #4
Jo det var faktisk lige noget i den stil jeg savnede. Det ser lidt bedre ud end en kommentar og man skal ikke holde musen over cellen hele tiden.
Avatar billede store-morten Ekspert
28. juli 2011 - 13:47 #5
Okay ;-)
Du får et 'Svar'
Avatar billede rynke10 Novice
29. juli 2011 - 03:04 #6
Takker for hjælp