Avatar billede Rosenkjaer Novice
23. juli 2011 - 13:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Korrupt xlsx fil, måske blevet blandet med en pdf fil?

Hej eksperter :)

Jeg sidder her og prøver at redde et excel ark for en fodboldklub, som desværre er blevet beskadiget, på den ene eller anden måde. Filen er oprettet i Excel 2010, og gemt som xlsx fil. Jeg har prøvet at omdøbe til zip og åbne filen den vej. Filerne kan også findes, men når jeg udpakket er arkivet desværre også ødelagt.

Prøvede så at åbne selve xlsx filen i notesblok, og kan umiddelbart se at der ligger en pdf fil i starten af filen, hvilket undrer mig meget.

Nogle af jer der ved om det kan reddes? Og i så fald hvordan?

Og som bispørgsmål, men langt fra lige så vigtigt, hvordan kan sådan en fejl opstå?

M.v.h
Johnny Rosenkjær
Avatar billede Rosenkjaer Novice
23. juli 2011 - 14:01 #1
Det viste sig at være rigtigt at filen var blevet blandet med en pdf fil. Denne har jeg fået hevet ud, og kan åbne og se denne fil, men desværre er den resterende del stadig ikke mulig at åbne i Excel.

Håber stadig på svar.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. juli 2011 - 14:05 #2
Har du prøvet at reparere filen?
Avatar billede Rosenkjaer Novice
23. juli 2011 - 14:11 #3
@supertekst

Jeg har prøvet at reparere den med den indbyggede funktion i Excel, men får stadig bare samme besked:

"Filen 'liste.xlsx' kan ikke åbnes, fordi filformatet eller filtypen er ugyldigt. Kontroller, at filen ikke er beskadiget, og at filtypenavnet svarer til filformatet."

Har også prøvet et fancy program kaldet eRepair Excel, men den kan heller ikke åbne filen :(

Håber på et guldkorn :)
Avatar billede supertekst Ekspert
23. juli 2011 - 14:17 #4
Du er velkommen til at sende filen - har tidligere været heldig - men ingen garanti..

@-adresse under min profil..
Avatar billede Rosenkjaer Novice
23. juli 2011 - 14:21 #5
Tak for tilbudet, men da der er tale om en liste med kontaktoplysninger kan jeg desværre ikke tillade mig at videresende den.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. juli 2011 - 14:51 #6
Ok - er nu vant til fortrolige oplysninger - se evt. min web-site
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2011 - 11:16 #7
Du har vel prøvet at trykke på Office-ikonet i øverste venstre hjørne, herefter Åbn og i Åbn-dialogboksen at trykke på Pil-ned på knappen Åbn og her vælge Vis tidligere versioner?
Avatar billede Rosenkjaer Novice
07. september 2014 - 16:53 #8
Fandt aldrig en løsning. Lukker derfor.