Avatar billede loumann Praktikant
25. juli 2011 - 09:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flash - Drag and drop spil

Kan nogen hjælpe? Jeg har stykket et drag and drop spil sammen, hvor man skal matche otte ord med otte billeder. Se det her: http://ipress.dk/flash/

Jeg vil gerne forbedre det så ordene droppes præcis i midten af box og ikke som nu kan droppes på kanten. Jeg vil også gerne have scriptet til at sende ordet tilbage til start, hvis det droppes i den forkerte box. Jeg ved ikke hvilken version af Actionscript der er brugt, men scriptet ser således ud:

var hits = 0;

// Register mouse event functions

tejanos.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler);
tejanos.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, mouseUpHandler);
vestido.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler);
vestido.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, mouseUpHandler);
corbata.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler);
corbata.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, mouseUpHandler);
falda.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler);
falda.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, mouseUpHandler);
camiseta.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler);
camiseta.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, mouseUpHandler);
chaqueta.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler);
chaqueta.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, mouseUpHandler);
camisa.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler);
camisa.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, mouseUpHandler);
gafas.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler);
gafas.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, mouseUpHandler);

// Define a mouse down handler (user is dragging)
function mouseDownHandler(evt:MouseEvent):void {
    var object = evt.target;
    // we should limit dragging to the area inside the canvas
    object.startDrag();
}

function mouseUpHandler(evt:MouseEvent):void {
    var obj = evt.target;
    // obj.dropTarget will give us the reference to the shape of
    // the object over which we dropped the circle.
    var target = obj.dropTarget;
    // If the target object exists the we ask the test_match function
    // to compare moved obj and target where it was dropped.
    if (target != null)
    {
        test_match(target, obj);
    }
    obj.stopDrag();
}

function test_match(target,obj) {
    // test if either one of the four pairs match
    if ( (target == box_corbata && obj == corbata) ||
    (target == box_tejanos && obj == tejanos) ||
    (target == box_vestido && obj == vestido) ||
    (target == box_camiseta && obj == camiseta) ||
    (target == box_camisa && obj == camisa) ||
    (target == box_chaqueta && obj == chaqueta) ||
    (target == box_gafas && obj == gafas) ||
    (target == box_falda && obj == falda) )
    {
        // we got a hit
        hits = hits+1;
        textField.text = "Rigtigt. Flot";
        // make the object transparent
        obj.alpha = 0.5;
        // kill its event listeners - object can't be moved anymore
        obj.removeEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler);
        obj.removeEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, mouseUpHandler);
        // Test if we are done
        if (hits == 8)
        {
            textField.text = "Godt gået, opgaven er løst";
        }
    else
    {
        textField.text = "Forkert. Prøv igen";
    }
Avatar billede loumann Praktikant
08. september 2011 - 08:52 #1
Hvordan lukker jeg spørgsmålet?
Avatar billede loumann Praktikant
08. september 2011 - 08:53 #2
Luk spørgsmålet
Avatar billede loumann Praktikant
23. september 2011 - 08:23 #3
Luk spørgsmålet