Avatar billede challenge Praktikant
26. juli 2011 - 20:07 Der er 6 kommentarer

Motherboard omvendt

Hej,

Jeg har et spørgsmål som jeg ikke synes at kunne få svar på via Google, til min store overraskelse (da jeg næppe kan være den eneste med denne undren).

Min nuværende PC (Dell Inspiron 545MT), og jeg ønsker at slutte denne til mit TV via HDMI, således at jeg kan se indhold herfra på mit TV. Da maskinen imidlertid ikke har et diskret grafikkort skal jeg have fat i et sådan, der samtidig har HDMI-port indbygget. Mir problem er, at mit mortherboard sidder på højre side af kabinettet. Almindelige grafikkort vil derfor ikke passe, da disse-- så vidt jeg kan se-- typisk passer til motherboards der sidder på venstre side af kabinettet.

Hvad hedder en sådan konstruktion (motherboard på modsatte side) og hvor finder jeg HDMI-grafikkort der passer hertil?

Tak.
26. juli 2011 - 20:40 #1
DET burde da ikke være noget problem ? Hvordan har du fået den tanke ?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2011 - 20:40 #2
http://www.computing.net/answers/hardware/graphics-card-for-my-computer-pcie/67259.html
er du sikker på, at dell har lavet en version, der ikke kan bruge alm grafikkort?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2011 - 20:41 #3
8 sekunder.... shit...
Avatar billede challenge Praktikant
26. juli 2011 - 21:01 #4
karise_larry,

Jeg er bange for, at jeg ikke helt forstår. Er det korrekt, at grafikkort normalt ikke vil passe i et motherboard, der sidder i højre side af kabinettet?

claes57,

Netop den side du linker til bidrog til min forvirring, da der tilsyneladende ingen spørgsmåltegn var omkring motherboardets placering. Jeg skal ikke kunne sige hvor vidt det skulle være tilfældet, at Dell har bygget en maskine der ikke tillader diskret grafikkort, men da der er frie slots på motherboardet virker det en kende besynderligt.
26. juli 2011 - 23:08 #5
... har du fysisk prøvet at montere et grafikkort i det 'omvendte' Motherboard ?
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
27. juli 2011 - 03:54 #6
OK - måske er det bare mig der har drukket af kummen - men boardet sidder ALTID (i 99% af tilfældene) i højre side af kabinettet, så hvad er problemet ?

  Jeg går ud fra, at du mener højre side set forfra ?

Hvis du mener at det sidder i Venstre side (Set forfra), og højre (set bagfra) betyder det nu ikke at der er nogen problemer overhovedet, det er stadig et standard micro-ATX board, med standard PCI-Express * 16 slot !

  Hvis boardet sidder "Forkert", betyder det bare, at processoren er i bunden, og diverse slots til indstikskort i toppen, og så vender du bare dit nye grafikkort så underside vender op, og overside vender ned, fastgør kortet - og så er den ged barberet.

  Sværere er det altså ikke - medmindre du vil montere et kapabelt grafikkort, uden samtidig at skifte strømforsyning - for hvis jeg ikke tager meget fejl, er PSU´en på ca. 300 watt, og det kan / vil gi´ dig problemer med bare middelstore grafikkort.

  God fornøjelse !