Avatar billede yasse Nybegynder
02. august 2011 - 19:57 Der er 7 kommentarer

CSS padding

Hey.

Når jeg skriver fx
#indhold {
padding-top: 10px;
padding-bottom: 10px;
padding-right: 10px;
padding-left: 10px; }

Bliver indholdet "længere" eller hvad man siger.
windermere.yassez.dk
- der hvor der står "YEARH JFKGJKFG"-et-eller-andet bliver den grå "boks" længere når jeg skriver padding. :/! Men den skal passe til billedet. Men vil jo ikke have teksten står lige op af "borderen".

hvad skal jeg gøre?
Avatar billede majbom Novice
02. august 2011 - 20:06 #1
padding bliver lagt til størrelsen - så hvis du har en box på 40*40px uden padding og du vil have en box på 40*40px med 10px padding hele vejen rundt skal boxen kun være 20*20px

hvis du forstår?

eller har jeg misforstået dit spørgsmål? jeg har ingen ide om hvad "den grå boks" er ;)
Avatar billede yasse Nybegynder
02. august 2011 - 20:14 #2
Gå ind på hjemmesiden, og du vil forstå? Men tak for det. Vil lige prøve. :)
Avatar billede yasse Nybegynder
02. august 2011 - 20:19 #3
I første omgang, vil jeg have "den grå box, hvor der står "Yearh"-et-eller-andet" til at være 300px fra venstre, og 876 i bredden.

Men med padding skrev jeg:

position:absolute; LEFT:290; TOP:; HEIGHT:; width:866;

padding-top: 10px;
padding-bottom: 10px;
padding-right: 10px;
padding-left: 10px;

men.. prøv og se på siden: windermere.yassez.dk, den grå box passer ikke med billedet.

det skal passe sammen.
Avatar billede yasse Nybegynder
02. august 2011 - 20:34 #4
Fandt selv ud af det.
Skulle blot trække 20px fra bredden.
Avatar billede majbom Novice
02. august 2011 - 21:00 #5
-> #2 - der var ikke noget link
-> #4 - det var jo egentlig også det jeg skrev i #1?
Avatar billede niklask Nybegynder
16. august 2011 - 16:51 #6
Skal du have padding hele vejen rundt om et element, kan du nøjes med at skrive

padding: 10px;
Avatar billede majbom Novice
16. august 2011 - 18:03 #7
feedback?