Avatar billede nicidem Nybegynder
04. august 2011 - 22:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Powerpoint 2003 kan ikke starte (roaming profile)

Jeg har en bruger som ikke kan starte powerpoint op. Den siger at der er sket en fejl eller programmet ikke er blevet lukket korrekt og om man ønsker at starte i fejlsikret tilstand. Uanset om man trykker ja eller nej, så popper powerpoint op i et ½ sekund før den lukker helt ned igen.

Vi bruger roaming profiles. Hvis jeg logger ind eller benytter "kør som", så virker det fint.

Han kan heller ikke få lov til at starte det hvis man holder ctrl inde (for bevist fejlsikret tilstand) eller hvis man starter selve windows op i fejlsikret tilstand.

Jeg har skiftet det jeg mener er hans powerpoint profil en PP11 fil i C:\documents and settings\user\application data\microsoft\office\powerpoint\

Der er også givet lokal-admin rettigheder til brugeren, som så har kørt en office repair.
Der er forsøgt med rydning af den lokale profil også

Er der kun tilbage at skifte den globale profil? Det er et kæmpe rod at gøre hos os, så hvis nogen har et bud så er de super velkomne!!!
Avatar billede jjam Juniormester
04. august 2011 - 22:21 #1
HAr du prøvet at installere office igen, som den berørte bruger?
Avatar billede nicidem Nybegynder
04. august 2011 - 22:35 #2
Det er et forsøg værd ihvertfald, gik ud fra en repair ville kunne gøre det.
Avatar billede pstidsen Novice
04. august 2011 - 23:01 #3
altid geninstaller ved problemer :)
Avatar billede nicidem Nybegynder
05. august 2011 - 17:31 #4
Det hjalp ikke, endte med en global profilskift, men tak for forslaget.
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. august 2011 - 12:43 #5
Det giver næsten sig selv, at når programmet fungerer for den ene bruger af maskinen, men ikke for den anden, så er det brugerprofilen for den berørte bruger, eller dennes rettigheder.
/ptj_11