Avatar billede ansen Nybegynder
06. august 2011 - 21:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gaming Grafikkort til max 1800 kr.

Hey eksperten, jeg skal til at bygge og samle min egen computer. Jeg har nogenlunde besluttet mig for at købe et gtx 560, da det både er billig og har god performance.

Men der findes 12 forskellige mærker og 5 forskellige grafikkort fra hver mærke. Jeg er lidt i tvivl om hvilket af de grafikkort som er det bedste?

Jeg har fundet denne gainward 2gb version.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=634961&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Men rigtig mange personer på forskellige foras anbefaler msi gtx 560  froznr TI,

Hvad er det der går den MSI så populær? og er den bedre end den gainward jeg har fundet?

I så fald er der andre grafikkort til max 1800kr. som i kan anbefale ?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. august 2011 - 21:32 #1
Som udgangspunkt tag den billigeste.

Men udover det, så hold dig til det brand/mærke som du har bedst erfaring med.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=635159

Det som der gør denne MSI populær, er at den kommer med en aftermarket køler som performer bedre end den stock blæser som GTX560 normalt sælges med.

Den holder både temperaturen lavere samtidig med at kortet yder bedre da det er fabriksoverclocket.
Avatar billede ansen Nybegynder
07. august 2011 - 00:03 #2
Jeg takker mange gange og så må det blive det, har også selv kigget på det og har haft rigtig god erfaring med MSI..
Købte engang 9800 som var totalt high-end kort dengang. Så chrashede det, og fik det byttede 1 uge før min reklamtionsret røg. Da de ikke havde flere på lager fik jeg GTX 260, som jeg har været rigtig glad for og køre med stadig :)

Så det bliver MSI, og desuden er den jo også rigtig flot :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2011 - 15:02 #3
Flot?
Skulle lige tjekke om der var tale om en bærbar, så det er jeg ikke med på hvad du mener?
Avatar billede ansen Nybegynder
07. august 2011 - 15:40 #4
Ja altså, jeg har skam set andre grafikkort som ikke har et særlig pænt look, decideret grimt. Når der så er vindue i ens kabinet, ville det ikke være så blæret at have et grimt grafikkort "udseende-mæssigt"

Derved ville dette MSI kort også være fedt at have i ens computer fordi det ser rigtig awesome ud.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. august 2011 - 16:44 #5
Jeg må give trådstarter ret, MSI kortet ser rigtigt fedt ud med sin aftermarket køler.

Nogle grafikkort bliver monteret med virkelig grimme kølere, Gigabyte har bla. været slemme til dette i en periode. Det er ikke særligt fedt, hvis man har en case med sidevindue og man er typen som godt kan lide at flashe alt sit lækre (og dyre) hardware.

Jeg skal iøvrigt beklage den manglende aktivitet herinde, jeg ved ikke hvorfor der er så stille på Eksperten.dk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2011 - 16:51 #6
#5
Der er sommer, godt vejr (i hvert fald her) m.m.
Sikkert derfor :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. august 2011 - 17:39 #7
Det kunne være man skulle finde fiskestangen frem, hoppe på cyklen og tage en tur uden for. Det er med at nyde det gode vejr mens det stadigvæk er her.