Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 16:05 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan siger man undskyld på kropssprog ?

Altså ude i trafikken. Hvis man kommer til at lave en bommert (det KAN jo ske)

Det er meget let at skælde ud - hundredevis af kropssprogsvarianter.

Og der er også en del OK / Flot varianter.

Men "undskyld" ?

Det tætteste jeg kan komme på er nærmest "Det ved jeg ikke"
Ved at hæve skuldrene (evt. hænderne) og ryste på hovedet..
- men det er jo mere en bortforklaring ("så dig ikke" / "ved ikek hvad der skete")
Avatar billede thov Forsker
08. august 2011 - 16:17 #1
Tryk håndfladerne mod hinanden, hold fingerspidserne udfor næsen og bøj hovedet forover.

Det er vistnok en buddist-hilsen, men i trafiksituationer, vil det sikkert blive opfattet aom en dyb beklagelse :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
08. august 2011 - 16:23 #2
Eller, som i tennis når de rammer netkanten. Løft hånden, med håndfladen mod den du undskylder overfor, med et beklagende udtryk i ansigtet. (hvordan det så ellers ser ud)  :-)
08. august 2011 - 18:28 #3
thov, kan vi sige det således: 'de to hænder med håndfladerne mod hinanden og den anden på rattet?'  Ellers kunne der pludselig forekomme endnu en bommert.  Det jeg oftest selv gør (hovsa, så ofte er det heller ikke) er håndfladen som vejmand siger.  Det opfattes vist nok som en erkendelse, ikke en bortforklaring, af den begåede fejl.
Avatar billede Selas Nybegynder
08. august 2011 - 19:01 #4
Enig med #1
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 19:13 #5
Ja, det har i ret i - begge to.
- Buddistversionen til køen og håndfladen på vej ud af krydset : )

Skal vi se om det er muligt at dele ét point ?!?
- thov og vejmand, læg et svar hver
Avatar billede vejmand Juniormester
08. august 2011 - 19:33 #6
Ja, lad os se om det kan lade sig gøre.  :-)
Avatar billede kubert Nybegynder
08. august 2011 - 20:32 #7
Så du kan ikke udtrykke dig?
Er du total følelsesløs eller hvad? hvor svært kan det være at sige undskyld uden at kommunikere, det er jo sådan med kropssprog at der findes lgie så mange måder at utrykke sig på som som der findes talesprog.. kom ind i kampen
Avatar billede martin_moth Mester
08. august 2011 - 20:38 #8
#6:[code] hvor svært kan det være at sige undskyld uden at kommunikere [/code]

Ja, det er ikke bare svært, det er umuligt! I øvrigt et meget konstruktivt indlæg :-S (det sidste var ironi)
Avatar billede kubert Nybegynder
08. august 2011 - 20:41 #9
"udtrykke" undskyld
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 20:55 #10
det er jo sådan med kropssprog at der findes lgie så mange måder at utrykke sig på som som der findes talesprog

Der findes ca. 6.000 talesprog..

Det jeg var ude efter var en "standard gestus" - som let genkendes af den "forurettede"
At jeg ikke kunne komme på den selv, skyldes måske at jeg er "følelsesløs"
- eller også at jeg så sjældent har brug for den  : )
Avatar billede martin_moth Mester
08. august 2011 - 21:07 #11
Ja, om du skriver 'udtrykke' eller 'sige' eller... Du kan ikke komme af med dit budskab uden at kommunikere... Hvis du skal være bedrevidende er det smart hvis du rent faktisk ved bedre.
Avatar billede thov Forsker
08. august 2011 - 21:54 #12
Et svar :-)

Som den ene døvstumme 'siger' til den anden: "Undskyld jeg læsper, men jeg har forstuvet tommelfingeren".
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 22:07 #13
0.5 points til hver - sagde den (faktisk).
- men i har begge et helt antal nu.
- og jeg "mistede" slet ikke nogen.
Så deet..?