Avatar billede foodear Praktikant
09. august 2011 - 17:10 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

USB Harddisk virker ikke ?

Hej Eksperter !

Jeg har fået et problem med min eksterne USB harddisk: Samsung 250Gb i et Bluetinum kabinet

Den vil ikke mounte i Win7 ej heller i andre OS´er, Win7 skriver i diskhåndtering at den er i RAW ! ?

Jeg har prøvet TestDisk uden held, den finder ikke partitionstabellen, men kan dog godt se at det er en 250Gb disk i én partition (Drive G: - 250 GB / 232 GiB - CHS 30401 255 63)

Jeg er klar over at det er noget med dårlige sektorer på HD´en, med hvad pokker gør man/jeg får at få liv i dyret ?

Der er ingen klikkelyde fra disken den spinder op normalt

Der er ca. 50 Gb data på den, i form af billeder som er lidt (meget) vigtige at få adgang til.

Er der nogle kloge hovedet der kan hjælpe ?

På forhånd mange tak :-)
Avatar billede wappa Nybegynder
09. august 2011 - 18:26 #1
hent Ultimate cd http://www.ultimatebootcd.com/ den ikke mindre end 3 forskellige recovery programmer .....måske kan de redde dine billeder
Avatar billede foodear Praktikant
09. august 2011 - 18:36 #2
hej wappa ... tak for input, nu har jeg jo prøvet testdisk og Photorec via win7, men måske via linux UBCD boot kan jeg få adgang, jeg prøver.

Hvis dette ikke virker er der så andre muligheder udover helgeC og/eller Ibas ?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2011 - 20:27 #3
Testdisk er glimrende, men måske har du begået en fejl? Prøv at give partitionen en filtabel med Easeus, det program gør det automatisk.
Gå op foroven under wizard og vælg "Partition recovery wizard" og lad programmet søge automatisk. http://download.cnet.com/Easeus-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html
Avatar billede foodear Praktikant
10. august 2011 - 09:03 #4
Så kom der hul igennem !

Easeus kunne ikke genskabe filtabellen.

jeg gav den en chance mere og Photorec fandt mine billeder, lidt over 10.000 styk :-), nu er jeg en glad mand igen ...

Nu er der "kun" organisering og omdøbning af filerne tilbage ..

Og så har jeg bestilt et Raid 0+1 system med 4 diske, så skulle jeg vist være sikret i fremtiden.

1000 Tak for jeres hjælp!

TA13 hvis du vil dele pointene med wappa, så smid et svar

/foodear

PS: UBCD503 er downloadet og brændt, så har jeg den hvis noget mod forventning skulle gå galt i fremtiden, tak for linket.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2011 - 13:09 #5
Takker og til lykke. 10.000 billeder, ja der har du nok haft sved på panden:)
Avatar billede wappa Nybegynder
10. august 2011 - 15:08 #6
ok
Avatar billede foodear Praktikant
10. august 2011 - 15:11 #7
Ja for den, "Koldsved"

Endnu engang tak for hjælpen :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2011 - 15:25 #8
Selv tak:)