Avatar billede Paulsen3 Nybegynder
12. august 2011 - 22:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problemer med nested repeat regions

Jeg bruger dreamweaver og php, mysql. Og er ikke en haj til det endnu.
Jeg har følgende problem:
Tabel Albums indeholder: Album_titel, format og sang_id.

Tabel Sange indeholder: Sang_titel, nr, og sang_id.

Jeg vil gerne have lavet en liste med Alle Albums der viser Album titel og format og herunder en liste over de sange der er på Albumet. Tænker derfor på følgende:
En repeat region der lister alle Albums op.
En repeat region der lister alle sange op men kun viser men der har Albums.sang_id = Sange.sang_id.

Problemet er at dreamweaver ikke kan lave nestet repeat regions. Jeg har fundet en udvidelse (simulated nested repeat) men har problemer med det. Nogen der kan hjælpe her?
Avatar billede majbom Novice
13. august 2011 - 15:37 #1
det siger mig meget lidt det du skriver med "nested repeat region", men jeg vil hente alle albums og sange ud i én query.

der skal så sorteres på det id som er fælles for sange og det tilhørende album.

når du looper det igennem starter du som det første med at udskrive en album-titel (og evt. andre album-data) og så udskriver du det første nummer, i næste iteration udskriver du endnu et nummer, og det fortsætter du med så længe at album-id'et er det samme.

når du når til et nyt album-id, udskriver du igen album-titel (og evt. data) efterfulgt af første nummer osv osv.

gav det mening?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
13. august 2011 - 15:42 #2
Problemet er at dreamweaver ikke kan lave nestet repeat regions. Jeg har fundet en udvidelse (simulated nested repeat) men har problemer med det. Nogen der kan hjælpe her?

vedr addon til dreamweaver tror jeg du har bedre chancer for et fornuftigt svar i dreamwever gruppen http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/HTML-Editorer/Dreamweaver/
Avatar billede spaulsen Nybegynder
15. august 2011 - 19:57 #3
spalzz, ja det giver god mening.
Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan det loop skal sættes op.
Forstår heller ikke hvordan jeg kan styre hvad der skal ske i de enkelte iterationer. Men ellers må jeg finde en bog og lære noget mere om det her. Medmindre nogen kan skrive en løsning.
Avatar billede Paulsen3 Nybegynder
16. august 2011 - 08:03 #4
Jeg har løst problemet nu.
Har lavet to queries (en på Albums og en på sange) der loopes først på Albums og i det loop looopes på sanges med samme sang id. Jeg havde bare glemt at nulstille result i sang loopet.
Jeg vil godt give point til splazz for god inspiration hvis du sender et svar.
Avatar billede majbom Novice
16. august 2011 - 08:09 #5
svar kommer her.

du kunne dog spare et database kald for hver album, hvis du gjorde som jeg foreslog :)
Avatar billede majbom Novice
16. august 2011 - 08:33 #6
tfp :)