Avatar billede michaelfranz Nybegynder
14. august 2011 - 14:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til brugervenligt design

Hej Eksperten.

Jeg er ved at lave et admin-panel til en kunde. Kunden skal kunne oprette en side(bestående af 5 billeder og noget tekst).

Så er spørgsmålet hvordan skal jeg lave det ? for man skal kunne vælge hvilke billeder der skal være hvor.

Dvs. jeg kan lave en dropbox hvor de vælger et nummer 1-5 alt efter hvor billedet skal være på siden og det skal man så vælge for de 5 billeder man vil have på siden. Er der en nemmere og mere brugervenlig metode til dette?

Alle foreslag er velkommen. :)

Mvh
Michael
Avatar billede Blueeyez Mester
14. august 2011 - 15:33 #1
Burde du ikke spørge kunden om hvordan kunden vil have det lavet? O.o
Avatar billede michaelfranz Nybegynder
14. august 2011 - 15:37 #2
Kunden har ingen forstand på det, så det skal bare laves så brugervenligt som muligt ?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. august 2011 - 15:53 #3
Nu tænker jeg på sidens opsætning, ikke kode delen...

Men jeg vil lige sikre mig jeg har forstået dig korrekt:

Du skal lave en side, med 5 billeder og tekst, snakker vi om tekst under hver billed, eller kun nogle af dem? Eller en tekst som omhandler alle billeder men som ligger i bunden eller i toppen og i bunden eller hvordan?

Du skriver os det er et admin panel, så hvad er der på billederne? Er det blot valgmuligheder af dine forslag eller?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2011 - 19:01 #4
"en side" ?

Umiddelbart ville det vel være mest brugervenligt hvis de kunne drag'n'droppe præcis hvor de vil...
Avatar billede michaelfranz Nybegynder
21. august 2011 - 23:39 #5
Ja overvejer også noget drag'n'drop.

Blueeyez: Ja det er 5 billeder og en tekst der omhandler de fem billeder.
På billederne er der produkter som de sælger. Men hun skal selv kunne vælge hvilke produkter ud fra alle de produkter hun har oprettet i systemet. :)
Avatar billede michaelfranz Nybegynder
06. september 2011 - 00:36 #6
lukket!