Avatar billede micanni1956 Novice
15. august 2011 - 19:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

vedr. kode på pc som andre har adgang til

Hej derinde

et let spørgsmål for jer, men svært for mig.

Jeg mener at vide at man kan forlade sin pc og så låse den selvom man ikke slukker den, så andre ikke kan bruge pc en uden at kende koden.
håber som sædvanligt at i kan hjælpe mig

hilsen michael
Avatar billede bazzoooo Nybegynder
15. august 2011 - 19:10 #1
forstår ikke dit spørgsmål helt, men du kan godt låse den uden af folk kan ændre din kode.
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
15. august 2011 - 19:17 #2
Du kan evt. bare trykke "skift bruger"??
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
15. august 2011 - 19:17 #3
.. under log af
Avatar billede micanni1956 Novice
15. august 2011 - 19:44 #4
hey derinde

tak for jeres indlæg, og beklager at mit indlæg kan misforståes, jeg prøver igen.
jeg mener at vide, at når jeg forlader min pc, så kan jeg trykke på et eller andet, sådan at selvom pc'en ikke bliver slukket, så kan jeg forlade den, og så skal man indtaste en kode for at få adgang til computeren igen, håber at jeg har gjort mig lidt bedre forståelig.

hilsen michael
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. august 2011 - 19:48 #5
#4
Korrekt.
Kode sættes på under brugerkonto i kontrolpanel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. august 2011 - 19:49 #6
For at låse: Windows tast+L eller Ctrl+Alt+Del efterfulgt af tryk på Enter.
Avatar billede micanni1956 Novice
15. august 2011 - 19:56 #7
hey john

Det var da bare det jeg søgte efter, jeg sagde det var nemt for jer, men svært for mig, beklager at mit indlæg gav anledning til misforståelse.

tak for jeres indlæg.

hilsen michael
Avatar billede micanni1956 Novice
15. august 2011 - 19:59 #8
hey john

gider du sende dit indlæg som svar, så jeg kan afregne det, kan foriøvrigt ikke få +7 til at virke, men det er ligegyldigt det andet virker.

hilsen michael
15. august 2011 - 20:03 #9
Bare en anden gang ->
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede micanni1956 Novice
15. august 2011 - 20:06 #10
hey karise_larry

ja selvfølgelig, jeg giver mig selv en dummeflad, styresystemet var i dette tilfælde vista, men det kunne i jo ikke vide

hilsen michael
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. august 2011 - 20:21 #11
Svar :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. august 2011 - 20:34 #12
kan foriøvrigt ikke få +7 til at virke

Det er +L (L, og ikke 7 :))
Avatar billede micanni1956 Novice
15. august 2011 - 20:34 #13
tak john

og jeg må med skam erkende at jeg ikke kunne læse, windows tasten + 7 virker også sorry, tak for din hjælp

hilsen michael