Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
16. august 2011 - 09:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation af Exchange Server?

Vi skal have installeret en Exchange Server på vores Windows Server 2008 RC2, og den opgave er så tilfaldet undertegnede...

Jeg har indkøbt programmet og de nødvendige licenser, og downloadet installationsfilen fra Microsoft.

Men, er det bare, at dobbelt-klikke på installationsfilen ("Setup.MSI") og så klarer den resten???

Vi kører lige nu med en almindelig POP3 hos en udbyder 'ude i byen' (WannaFind), og vi vil stadig benytte denne til at hoste vores hjemmeside, men mailen skal fremover køre via Exchange in-house.

En der noget med, at der skal 'flyttes' nogle 'pointere' ude på nettet, som nu skal pege på vores Exchange Server, og klarer installationen også dette?!?

Kort sagt: Hvad skal der ske, og hvordan???
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
16. august 2011 - 12:52 #1
Du skal indstille rigtig mange til på en Exchange server... Connectorer og alt muligt andet.

Du skal ligeledes opsætte din Exchange server i dit domæne (DC) internt.

Af det mere praktiske, så skal du flytte alle dine MX records i din DNS, samt relevante A og CNAME records...

Så lidt lige ud sagt - det er ikke nemt hvis du ikke aner hvad du skal :-)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
16. august 2011 - 12:57 #2
men hvis du har mod på det, så er det her et rigtig godt sted at starte (forudsat at du har købt 2010)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
16. august 2011 - 12:57 #3
men hvis du har mod på det, så er det her et rigtig godt sted at starte (forudsat at du har købt 2010)
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
31. august 2011 - 08:24 #4
Endte med at hyre hjælp ude fra...

Endnu et eksempel på, at Microsoft har et andet syn, end slut-brugerne på begrebet 'Plug 'n' Play' :-(
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
31. august 2011 - 08:29 #5
Jeg vil absolut ikke give dig ret her. Exchange er jo ikke et produkt til slutbrugere... Men godt du fik det løst...