Avatar billede Rohde87 Nybegynder
17. august 2011 - 10:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Excel, fletning af excel ark (hjælp, svær)

Hej alle sammen.

Jeg har 2 excel ark som jeg skal have flettet sammen.

Jeg har 14 koloner, med den samme overskift i begge excel ark.

Mit problem er, dette er et eksempel:

ark 1:
Skadested: Kirkevej
Sum: 500.000 kr.
Skadenr:

ark 2:
Skadested: Kirkevej
Sum:
Skadenr: 50-200

Disse to ark skal flettes sammen, men adressen skal ikke ligge dobbel, hvis I forstår hvad jeg mener, jeg skal have alle oplysninger fra de forskellige ark til den samme adresse, men adressen skal ikke være der 2 gange. I fælles ark skal der kun være:

fælles ark:
Skadested: Kirkevej
Sum: 500.000 kr.
Skadenr: 50-200

Håber der er nogen som kan hjælpe
Avatar billede natkatten Mester
17. august 2011 - 10:42 #1
Er det to faneblade i samme projektmappe (Ark1 og Ark2) eller er det to forskellige filer?
Avatar billede Ialocin Novice
17. august 2011 - 10:42 #2
Hej Rohde87

Lige et tillægsspørgsmål:

Står data som du beskriver ... altså Overskrifterne i eksempelvis kolonne A og de tilhørende data i kolonnen til højre (kolonne B) ??

med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Rohde87 Nybegynder
17. august 2011 - 10:59 #3
De står i hver sin kolonne, f.eks. skadested i A, sum i B og skadenr i C.
Avatar billede Ialocin Novice
17. august 2011 - 11:37 #4
Hej Rhode87

Okay ...

Hvis du i Ark3 har følgende:

Kolonne A: Skadested
Kolonne B: Sum
Kolonne C: Skadenr:

Så skriver du ...
I celle A2:  =IF(Ark1!A2="";"";Ark1!A2)
I celle B2:  =IF(Ark1!B2="";"";Ark1!B2)
I celle C2:  =IF(Ark2!C2="";"";Ark2!C2)

og efterfølgende trækker formlerne nedad i de respektive kolonner.

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
17. august 2011 - 11:41 #5
Hej Rohde87

Bemærkning:
Ovenstående vil virke, forudsat at adresserne i Ark1 og Ark2 står i de samme rækker ... altså: Kirkevej i række 2 i begge ark og så fremdeles ?

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Rohde87 Nybegynder
17. august 2011 - 12:20 #6
Takker
Avatar billede Rohde87 Nybegynder
17. august 2011 - 12:32 #7
Men du bliver nød til at forklare mig, hvordan jeg afslutter tråden og giver dig point
Avatar billede Ialocin Novice
17. august 2011 - 12:44 #8
Hej Rohde

Når man opretter indlæg ... nederst på siden ... kan man vælge at byde ind med en kommentar (hvilket er default) eller et svar (her skal prikken aktivt flyttes over i Svar til løsninger og pointgivning)

Som ejer af spørgsmålet kan du, når der er lagt mindst et svar ... vinge det svar af og dermed tildele pointene.
Er der afgivet flere brugbare svar kan du nederest på siden dele pointene ud på de forskellige svar.

Håber det gi´r mening ?

Og  hermed mit svar ;o)

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
17. august 2011 - 13:40 #9
Hej Rohde87

Tak for point.
Har du spørgsmål ?, så er du velkommen til at gi´ lyd.

Med venlig hilsen, Nicolai