Avatar billede sonic666 Novice
19. august 2011 - 12:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilpasning af sidetal med Feltkoder

Jeg har et dokument med sidetal af formatet (side 1 af 4)

Dokumentet består af en sektion til forsiden (ingen sidetal osv.), og en sektion til resten af dokumentet.

Når jeg indsætter sidetal bliver forsiden regnet med i det totale antal sider. Altså har den sidste side (side 3 af 4), selv om der reelt kun er 3 siders tekst.

Detvirker meget misvisende.

Hvis jeg højre-klikker på 4-tallet og vælger Rediger Felt, kan jeg se at den bruger en kode der hedder "NumPages". Det er naturligvis den der regner med dokumentets totale sideantal.

Man har mulighed for at rette i den kode ved at slå feltkoder til. Hvis man kunne trække 1 fra det totale sideantal, ville det løse problemet.

Er der nogle der kender syntaxen for sådan en lille tilpasning?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2011 - 14:03 #1
skift til SECTIONPAGES
burde kunne gøre det.
Avatar billede sonic666 Novice
23. august 2011 - 13:28 #2
Det gør den. Takker
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2011 - 14:35 #3
ok - læg et svar selv, og accepter det bagefter, så spg lukkes.
Avatar billede sonic666 Novice
23. august 2011 - 15:12 #4
Ehh OK..