Avatar billede slupremand Juniormester
28. august 2011 - 12:48 Der er 2 kommentarer

Kan ikke læse helt ny DVD skive.

Hej

Jeg har fornylig købt et spil på DVD, og kan ikke læse skiven. Har prøvet med en anden computer som kan uden problemer.

Jeg har været inde på udgiverens hjemmeside hvor de skriver det kan være et firmware problem.

Min computer er en  gammel HP DV7-2045eo med et LG GSA-T50L drev.
Firmwaren på mit drev er version SR05 og den nyeste jeg har kunne finde fra HP, dateret til den 15-04-2009.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?ncc=us&lc=en&dlc=en&tmp_geoLoc=true&softwareitem=ob-70726-1

Jeg har kunne google mig til at Asus bruger samme drev i nogle maskiner og de har både en SR07 og SR09 firmware tilgængelig. Umiddelbart kan disse ikke installeres og jeg er også lidt skeptisk ved det, da jeg hellere vil undvære en skive frem for mit drev.

En mulig løsning jeg har overvejet er, meget simpel og det er at investere i et eksternt drev, men inden vil jeg lige høre om der er nogen der har en idé?

På forhånd tak for hjælpen og gode input:)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 13:24 #1
et nyt brænderdrev liteon 233,- kr

det er lige meget om det er et der kan brænde skiver

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=liteon&sp=all&pid=4320310

ud med det andet og strøm til færdig med det problem
Avatar billede slupremand Juniormester
29. august 2011 - 13:02 #2
Det lykkedes mig at lave et image af disken på en anden computer og så installere det den vej, med et virtuelt drev.
Skal ikke have skiven i drevet, for at spille, men skal til gengæld være online hele tiden... første gang jeg oplever noget positivt ved Ubisoft DRM...

Eksternt drev havde været den sidste løsning...