Avatar billede hellfishdk Nybegynder
06. september 2011 - 23:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

dynamisk tilføje link tag i header tag

Jeg har x antal jsp filer: hvor en menu.jsp bliver tilføjet et antal jsp'er via jsp:include.

i min menu.jsp vil jeg gerne tilføje menu.css i den jsp hvor menu.jsp er blevet inkluderet.

ex:
---
"parent.jsp":
<html>
<head>
...
<link rel="stylesheet" osv. />
...
</head>
<body>
...
<jsp:include page="../../utility/menu.jsp"/>
..
</body>
</html>

>>>
menu.jsp:
<jsp:element name="head">
    <jsp:element name="link">
        <jsp:attribute name="rel">stylesheet</jsp:attribute>
        <jsp:attribute name="type">text/css</jsp:attribute>
        <jsp:attribute name="href">../../menu.css</jsp:attribute>
    </jsp:element>
...

Når parent.jsp bliver sendt til browseren, så bliver html vist med to header sektioner, en der passer og en der er placeret forkert i body:
<head>
...
den oprindelig stylesheet link tag vises korrekt
...
</head>
<body>
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../../menu.css" />
</head>
...
indhold fra både menu.jsp og parent.jsp vises korrekt
...
</body>

Nu er 150 point spørgsmålet så: Hvordan får jeg inkluderet menu.jsp's menu.css i parent.jsp's header dynamisk???

//hellfishdk
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2011 - 23:28 #1
Vi kan jo ikke hekse.

Men hvad med den primitive: 2 includes - en af menucss.jsp og en med menu.jsp de relevante steder?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2011 - 23:33 #2
Eller hvis du er typen som foretraekker at smaekke en flue med en atom bombe: skift til tiles og lad en layout side med alt menu inkludere indholdet (vend hvad der inkluderer hvad om).
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
06. september 2011 - 23:42 #3
Tiles ser ud til at være en atombombe i det her projekt (privat).
Med 2 includes virker det lidt primitivt. Vil jo gerne at det skal være dynamisk.
Vil det være nemmere med scriplet eller javascript så?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2011 - 02:51 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2011 - 02:54 #5
Men maaske skulle du overveje konceptet med en layout.jsp med menu CSS og menu HTML som dynamisk inkluderer content JSP sider.

hjemmelavet
Tiles
JSF med Tiles
JSF med Facelets
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2011 - 23:57 #6
OK?