Avatar billede fladstrand Nybegynder
07. september 2011 - 10:08 Der er 2 kommentarer

IIS på Windows 7, problem med webservice

Jeg har lavet en Webservice der kører som den skal på en IIS på en Windows 2003 server.
Jeg kan ikke få den til at virke på en Win7 maskine.
Jeg har fundet ud af at den går i baglås når den skal kalde nogle funktioner der ligger i nogle DLL-filer, som jeg ikke har styr over.

Jeg går ud fra at det er noget sikkerhedsmæssigt der skal sættes op, men kan ikke finde ud af hvor jeg skal rette.
Er der nogen der har gode ideer?

/Johnny
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. september 2011 - 21:00 #1
Dit problem er at win 7 er et klient OS der ikke er beregnet til at køre som server og på win 7 styres rettighederne til almindelige brugere med rette meget hårdt.

Jeg vil tro at web servicen skal køre med admin rettigheder får at kunne virke på en win 7 og det er en rigtig dårlig ide sikkerhedsmæssigt.

Jeg vil ikke afvise totalt at du kan få det til at virke, men jeg vil forvente at du vil få masser af forskellige problemer. F.eks. er MS klient OS ofte begrændset til 10 samtidige remote brugere, hvilket sagtens kan give dig problemer med en web service. Der er givet også andre sikkerhedsmæssige begrændsninger på win 7 der udspringer af klient roillen og såm er meget fornuftige på en maskine der køre som klient.

Du får jo heller aldrig en traktor ud af en fiat 500
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
15. december 2011 - 01:28 #2
@bufferzone: Win7 fungerer ligeså godt som webserver (til test og udvikling) som Server 2008 R2.

@fladstrand: Prøv at kom med nogle eksempler på de fejl du får, og de assemblies ("dll'er") du har problemer med at kalde