Avatar billede erik_l Juniormester
07. september 2011 - 17:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

import fra access

Hej

som det formentlig fremgår af spørgsmålet er jeg novis ud i mysql, jeg har en access database med forskellige tabeller og indgår i en forespørgsel, resultatet af forespørgelsen vil jeg gerne kunne importere til mysql, kan en hjælpe mig med en den "strimmel kode" som kan klare det job
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2011 - 17:51 #1
Jeg ville installere MySQL ODBC, attache MySQL tabellen og selecte into den tabel - alt sammen inde fra Access.
Avatar billede erik_l Juniormester
07. september 2011 - 18:05 #2
Hej Arne

Jeg har ODBC, men har brug for at hive oplysningerne ind sammen med nogle andre job som køre automatisk i mysql databasen. Så det jeg er på udkig efter er en LOAD DATA "ting" som henter data fra access
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
07. september 2011 - 18:39 #3
har du overvejet at droppe access db helt ??
så du migrarer din db over til mysql, via et tool, og fra din app kun tilgå mysql db'en
prøv at google "MS Access to MySQL" http://www.google.dk/search?q=MS+Access+to+MySQL
har selv haft stor glæde af http://www.bullzip.com/products/a2m/info.php
Avatar billede erik_l Juniormester
07. september 2011 - 20:58 #4
jeg er så småt begyndt at konverter til mysql, men tid og evner gør at jeg er nød til lave nogle lappeløsninger og denne her er en af dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2011 - 03:20 #5
Du vil dynamisk linke fra MySQL til Access saaledes at en query i MySQL returnere nye data naar Access database opdateres?
Avatar billede erik_l Juniormester
11. september 2011 - 16:29 #6
Hej Arne

Det kan godt være at jeg burde svar ja til dit spørgsmål, men jeg er ikke sikker på at det jeg har brug for  er helt så avanceret.

Jeg har en forespørgsel i access som genere nogle data som jeg engang imellem har brug for at få over i mysql databasen, havde det været en txt fil havde jeg brugt "LOAD DATA LOCAL INFILE....osv" det er en forespørsel som kan hente resultatet af min access forespørgsel jeg er på jagt efter.

mvh
erik
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2011 - 22:32 #7
Hvad med et lille program som laeser fra Access og gemmer i MySQL, som du saa kan koere en gang imellem?
Avatar billede erik_l Juniormester
13. september 2011 - 07:55 #8
Hvis der ikke findes en funktion/kode som henter data, så må jeg klare mig med det jeg har indtil jeg er færdig med at flytte databasen over på mysql...
mvh
erik
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2011 - 23:56 #9
tid at faa afsluttet dette spoergsmaal?
Avatar billede erik_l Juniormester
06. november 2011 - 13:25 #10
tak for indsatsen