Avatar billede liebmanns Juniormester
08. september 2011 - 14:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Programforslag-billedshow på DVD med film og billeder

Hvem kender et godt (og ikke for dyrt) program, der kan forvandle feriebillederne + de små film fra digitalkameraet til et billedshow med underlægningsmusik.
Jeg har kikket på :
Corel® Digital Studio™ 2010 til ca. 500,- kr
men vil gerne have andre forslag og / eller kommentarer til det nævnte program.
Er der programmer på dansk, eller kun engelsk / tysk  ?
Programmet skal bruges på PC med Windows7 og måske på en med XP.
Billederne ligger i JPEG-format.
Videoer i flere formater - f.eks. AVI, men det er ikke så vigtigt, da jeg kan konvertere dem.
Brænding skal ske til DVD, så resultatet kan ses via DVD-afspiller ved TV og på en computer med DVD-drev.
Alle brugbare svar honoreres med point, hvis det ikke er gentagelser.
Avatar billede tiger_dk Mester
08. september 2011 - 14:44 #1
jeg har et selv en licens på det her program MemoriesOnTV

http://www.codejam.com/index.htm det er ret godt !

Det koster ca. 477,50 kr ($89.99) for en pro version og ca. 318,31 kr ($59.99) for en home verson !
Avatar billede liebmanns Juniormester
08. september 2011 - 20:01 #3
tak for dit forslag. Kan programmet håndtere film - f.eks. i formatet AVI ?
Avatar billede liebmanns Juniormester
08. september 2011 - 20:17 #4
nå, man kan jo også læse i teksten - ja, det kan det godt. Og så er det hele på dansk, så vidt jeg kan se.

Jeg har hidtil brugt Ulead DVD Picture Show3, men det er nu så gammelt at det er uden support, og går ned hele tiden. Måske på grund af for store filer eller Styresystemet (XP sp3 og Windows7).
Har nogen kommentar til det, så er det også velkomment.

I løbet af måneden håber jeg at få tid til at afprøve de forslag, som jeg modtager, og så er der point til mindst en af jer, kan jeg allerede sige.
Avatar billede tiger_dk Mester
08. september 2011 - 22:49 #5
ja det program jeg henviser til, kan godt håndtere film i formatet AVI !

Lige en ting, du skal lige huske ikke at trykke på Svar når du sender en kommentar, hvis pointene er til dem der kommer med løsningerne !
Avatar billede tiger_dk Mester
08. september 2011 - 22:49 #6
Avatar billede liebmanns Juniormester
13. september 2011 - 23:01 #7
Tak for dit forslag.
Programmet opfylder desværre ikke mine behov.
Det kan ikke håndtere film, og kan så vidt jeg kan se, ikke gemme på DVD, men det er nemt at bruge, og er fint hvis man ikke lige har de behov.
Det udløser ikke point
Avatar billede liebmanns Juniormester
14. september 2011 - 09:02 #8
Hej Tiger_dk
jeg har nu prøvet dit forslag på en evaluerings-udgave. Måske er det mit endelige valg, men det er i hvert fald godt nok til point.
Jeg er også lidt usikker på valg af pro eller home. Har du et input om det ?
Jeg skal lige prøve et mere, før jeg træffer mit valg.
Så du må gerne lægge et svar ind, som jeg kan give point på.
Avatar billede tiger_dk Mester
05. oktober 2011 - 19:39 #9
Beklager det lidt senere svar, den version jeg har af programmet er pro versionen og det er rigtigt smart, hvis der er problemer, er der også et et forum: http://motvforum.com/forum/ som jeg iøvrigt også har en brugerprofil på !

Hvis du evt. skriver til dem istedet for supoort, så er de virkelig flinke og meget behjælpelige !