Avatar billede Thule_Niels Nybegynder
08. september 2011 - 15:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udvidelse af wifi netværk.

Hey
Vi har internet fra stofa, og har sat det op med den kombinerede modem/wifi router men kan købe med. Nu et mit problem at den står i den ene ende af lejligheden, og vi har kontor i den anden ende. I kontoret har vi en netværks printer koblet til en anden trådløs router som laver et andet wifi netværk som man så skal skifte til for at printe.

Jeg ved godt at det ikke lige er nogen særlig smart måde at gøre det på, men det var lige det det blev til mit indflytningen. (Internet er jo nødvendigvis noget af det første men skal have styr på)
Derfor er mit spørgsmål hvordan får jeg nemmest lavet det til et netværk uden at række et kabel helevejen gennem lejligheden.
Avatar billede maddog_em Nybegynder
08. september 2011 - 15:54 #1
Hej
du kan evt. sætte et AccesPoint op midt i mellem
jeg bruger selv disse Cisco WAP200 Wireless-G Access Point

ulempen er dog de skal have et netværkskable koblet til fra Routeren. Men du slipper for at kable hele lejligheden, og i stedet dække hele lejligheden med WiFi
Avatar billede vedikkeit Praktikant
11. september 2011 - 13:48 #2
En repeater kræver kun et strømstik. og sættes midt mellem router og kontor. f.eks. D-Link Rangebooster N 650 Access Point DAP-1353 til 807,- eller TP-Link TL-WA901ND til 375,-
Begge 2 har jeg gode erfaringer med.
Avatar billede Thule_Niels Nybegynder
13. september 2011 - 10:43 #3
En Apple Airport express låste alle problemer for mig. Den kunne logge på mit stofa netværk, og så kunne printeren kobles direkte der til.
Avatar billede vedikkeit Praktikant
13. september 2011 - 12:05 #4
bestemt også en god løsning, selv om den er lidt dyrere, så er det smart at have printeren på så man ikke er afhængig af en pc der skal være tændt. held og lykke med netværket, må du undgå forstyrrelser fra andre netværk, mikroovne osv :-)