Avatar billede Burgdorf Nybegynder
09. september 2011 - 19:52 Der er 9 kommentarer

Valg af laserprinter

Jeg kan se der er nogle enkelte oplæg omkring dette emne, men det er ved at være nogle år siden, og markedet ser ud til at have ændret sig siden.

Jeg skal have fat i en farveprinter til privat brug.. Min kæreste og jeg bruger den ofte til printning da vi begge er studerende.

Jeg har kigget på disse:

Xerox Phaser 6010
Samsung clp-325w
BROTHER HL-3040CN
SAMSUNG CLP-320N FARVELASER

Vores krav er at den skal have netværk, så vi kan printe fra flere computere ad gangen. Den skal kunne printe i farve, dog ikke billeder. Have rimelig god tekst udskrift og ellers gerne være driftøkonomisk, derunder strøm og patroner samt hurtig udskrift.

Ovenstående har jeg sorteret ned fra nogle væsentligt dyre modeller til rimelig prisleje for vores vedkomme.

Hvilken kan i anbefale af ovenstående eller har i et bedre bud på alternativ printer?

Vi har tidligere haft en blækprinter men den har været dyr eftersom vi printer meget, og så har vi haft en del problemer med kvaliteten af udskriften, hvilket er årsagen vi søger væk fra denne type.

På forhånd tak :)
Avatar billede fhansen82 Mester
09. september 2011 - 20:06 #1
Jeg har den forrige model af denne (dog uden feeder). Kanon printer. Lydløs når den ikke er i brug, og larmer ikke særligt meget når den printer. Den har en rigtig god størrelse, og den har virket perfekt indtil videre. Syntes og tonerne holder ganske fint.
http://www.samsung.com/dk/consumer/computer-peripherals/printers/multifunction-color-laser-printer/CLX-3185FW/SEE/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl=
Billigste på EDBpriser: 2459,-
Tonerpriser: http://www.inkpro.dk/produkter/4524-samsung-clx-3185-fw/

Gå dog efter de originale tonere. Jeg havde problemer med de andre.
Avatar billede Burgdorf Nybegynder
09. september 2011 - 22:00 #2
Tak for forslaget. Det er en lækker maskine. Sad og sammenlignede med CLX-3185N og clp-325w. Umiddelbart er den eneste forskel at den store har fax + scanner, CLX-3185N har kun scanner mens clp-325w ikke har scanner, ellers burde alt indmad være identisk. Jeg har dog flere steder læst dårlige anmeldelser for clp-325w, men mon ikke det er det samme software som i CLX-3185N og den du anbefalede? Problemerne var vidst noget med trådløs og dårlig guide og så slugte den patronerne som var det guf. Dog har jeg hverken brug for manual og trådløs.. Den skal bare kobles til det eksisterende netværk.
Avatar billede fhansen82 Mester
09. september 2011 - 22:16 #3
Ved ikke om softwaren er ens. Men den software jeg har i min 3175n fungerer fint. Men den jeg linjer til kan gå på netværk trådløst. N versionen kører på trådet netværk.
Avatar billede fhansen82 Mester
11. september 2011 - 19:27 #4
Jeg har som sagt koblet printeren via trådet netværk. Fungerer fantastisk, og syntes selv det var nemt at få til at virke. Både trådet PC'er og bærbare trådløse PC'er printer perfekt til printeren. Jeg kan se, at den jeg har linket til, ligger langt fra den pris på den printer du har kig på. Er det vigtigt at den har Wifi? Hvis du slutter printeren til en trådløs router, hvis du har det, vil den fungere lige så godt som Wifi udgaven.

Prissammenligning:
CLX-3185FW - 2459,-
CLX-3185N - 1985,-
CLP-325W - 1185,-
Avatar billede Burgdorf Nybegynder
13. september 2011 - 18:38 #5
Nej bare den er trådet så jeg kan printe trådløs via router. Jeg tror sandsynligvis vi skal have scanner i den, så min kæreste kan scanne sine bøger. Bliver nok nød til at søge væk fra laserfarve printer til kun s/h med scanner.  Kan se CLX-3185N er faldet i pris til omkring 1800 og har faktisk det hele.. Scanner, farve og er trådet.
Avatar billede fhansen82 Mester
13. september 2011 - 19:08 #6
Den er som sagt modellen nyerere end min 3175, og jeg har kun haft gode oplevelser med den.
Avatar billede fhansen82 Mester
13. september 2011 - 19:09 #7
Øhh, retter lige. Oplevede at den ikke kunne tage uoriginal sort patron. Ved ikke om dette kan omgåes på en måde. Jeg havde ikke heldet med mig i hvert fald.
Avatar billede Burgdorf Nybegynder
13. september 2011 - 19:13 #8
Den var åbenbart ikke faldet i pris alligevel :(
Avatar billede aidan Nybegynder
03. januar 2012 - 21:33 #9
Nu ligger prisen på CLX 3185N omkring kr. 1830,- (inkl. fragt). Se EDBpriser.