Avatar billede thefghost Nybegynder
11. september 2011 - 12:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen netværksforbindelse, forbindelse nulstillet.

Hej Eksperter

Jeg har et problem jeg håber i kan hjælpe med. Sagen er at jeg for nyligt har tweaked min lille 12" bærebare Samsung N10, med NCCleaner. Jeg anvendte programmets indbyggede forslag. Men nu kan jeg ikke komme på nettet. Hverken via kabel eller trådløst. Jeg får følgende fejlmelding via Firefox: "Forbindelse blev nulstillet. Forbindelsen til serveren blev nulstillet, mens siden blev læst".

Når jeg prøver via IExplorer siger den noget med at der er forbindelse til HTTP og HTTPS, men ikke via FTP. Og ja, jeg har deaktiveret diverse firewalls.

Det lidt mærkelige er også at computeren "læser" den trådløse forbindelse. Altså registrerer den at der er internetforbindelse. Og jeg har en stationær som jeg har fint forbindelse med, plus andre i huset fint kan gå på. Så det er ikke routeren den er gal med.

som sagt så mistænker jeg NCCleaner for at have gjort et eller andet mærkeligt. Jeg har både afinstalleret NcCleaner, og forsøgt at resætte de ændringer jeg har lavet via NCCs tweak program. Men der får jeg en fejlmelding om at der ikke er adgang til visse af de ændringer, som den én gang har ændret.

Er ved at være godt frustreret og lige ved at kyle den lille bærebare ad H..til. Nogle der evt. kender til lignende problemer efter brugen af NCCs tweak, ellers om har løsningsforslag?
Avatar billede poko1 Ekspert
11. september 2011 - 13:03 #1
Jeg har lige haft besøg af en bekendt med samme problem og jeg tror ikke det er Ccleaner der er skurken. men nærmere Firefox i hvertfald smed vi den ud herefter ind i IE avanceret nulstille IE
hentede Google her http://kortlink.dk/google/9gak da den spurgte om jeg ville gøre Google til startside trykkede ok.så kørte det igen.
Avatar billede thefghost Nybegynder
11. september 2011 - 13:13 #2
Tak for svaret, men tror jeg selv har fundet problemet. Jeg prøvede at afinstallere mit Antivirusprogram AVAST! Og uden det kører den perfekt. Så det er et eller andet i den, som ikke snakker helt godt med indstillingerne i min pc. Så må vist kigge mig om efter et nyt antivirus program.
Avatar billede thefghost Nybegynder
11. september 2011 - 13:30 #3
Yup. Det var løsningen. Lukker tråden igen.
Avatar billede glvi93 Nybegynder
11. september 2011 - 13:32 #4
Hej thefghost.
Det kan være at NCCleaner har pillet lidt ved dit trådløse netværkskort.
Prøv at trykke windows-tasten + r, derefter skrriv "devmgmt.msc" i søgefeltet som kommer frem.

Der kommer dine enheder på pc'en, som netværkskort, grafikkort osv.
Det kan være at dit netværkskort er slået fra, se om det kan slås til.

Det er vidst ikke være Avast der er problemet med mindre du har downloadet Avast eller NCCleaner fra et tilfældigt link på nettet.

Det kan måske være at du har to antivirus oppe, så går den ene over den anden også sker der problemer.
Avatar billede thefghost Nybegynder
11. september 2011 - 13:51 #5
hej glvi93

Jo den er god nok. AVAST ER problemet. Har hentet Microsoft Essentials og det hele kører smooth igen.