Avatar billede Bomanden Nybegynder
11. september 2011 - 17:24 Der er 2 kommentarer

DDR3 kontra DDR2

Hej Eksperter

Jeg er ved at anskaffe mig en ny computer, der kører på to DDR3 RAM-blokke på 4GB hver, der er 2 sokler til overs. Min gamle com har 2 DDR2-blokke på hver 1GB. Kan jeg fylde de 2 tomme spaces ud med mine gamle DDR2-blokke? Den nye com kan opgraderes til ialt 16GB-RAM.
Avatar billede chalde Seniormester
11. september 2011 - 17:26 #1
DDR2 og DDR3 sokler er forskellige.
Såfremt der er sokler til både DDR2 og DDR3 vil det kun være muligt at benytte enten eller.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. september 2011 - 17:48 #2
Nej DDR2 og DDR3 kan ikke benyttes på samme tid (Så vidt jeg ved, medmindre andet står på bundkort producentens side men jeg tvivler stærkt)

Den store forskel er Mhz/cl på rammene og så at der er hak i dem som er forskelligt fra DDR1,2 og 3..