Avatar billede samuray111 Praktikant
17. september 2011 - 18:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

tror desværre at min bærbar er ramt af virus.

jeg modtog en mail, som jeg åbnede og der stod kun hej med dig og da vidste jeg at der var noget galt og var sikker på at jeg havde budt nogen ind på min pc, som havde dårlige hemsigter.

Jeg skannede min computer med superantispyware og den fandt en trojan virus, jeg satte den i karentæne og fik vist også slettet den, jeg har derefter prøvet at skanne igen og der var intet at komme efter, men jeg sidder her og er bange for at jeg ikke har fået bugt med alt som mailen har indeholdt, jeg har selvfølgelig slettet mailsene, så nu kan jeg ikke huske, hvad mailen hed, hvis i skulle bruge det til noget for at kunne hjælpe mig. men håber i kan hjælpe mig med at finde ud af om min pc er ok igen..

hilsen sami.
Avatar billede zagger Juniormester
17. september 2011 - 18:24 #1
Åbnede du en vedhæftet fil i mailen, eller var der et link som du klikkede på?

Hvilket antivirusprogram bruger du?
Avatar billede kjeldsted Novice
17. september 2011 - 18:28 #2
Er vi ude i noget at du har fået paranoia, efter den mail, eller viser computeren tegn på at der er noget galt?

Som udgangspunkt bør en mail ikke kunne skade noget som helst, medmindre man går i gang med at undersøge evt. vedhæftede filer, eller hvis man har en computer er der 10 år for gammel.
17. september 2011 - 18:34 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Men hvis du har fornuftigt Sikkerhedsprogram samt det der menneskelig 'gen' der hedder "snusfornuft" burde der ikke være noget 'snavs' baseret på DEN mail ...
Avatar billede samuray111 Praktikant
17. september 2011 - 18:37 #4
jeg åbnede bare mailen, mener ikke at jeg åbnede en fil, men min pc er helt ny næsten og da jeg fandt trojan viruset med superantivirus, troede jeg at det sikkert var fra den mail.. men jeg kan selvfølgelig ikke være helt sikker, virkede bare lidt underligt at der bare stod hej med dig, fra en mail jeg aldrig havde set før.
Avatar billede samuray111 Praktikant
17. september 2011 - 18:40 #5
det er win 7 jeg køre med
Avatar billede kjeldsted Novice
17. september 2011 - 18:42 #6
Jeg tror ikke der er grund til at være bekymret.
Hvis man skulle bekymre sig hver gang en sådan mail blev sendt til ens mailadresse, kunne man ikke andet end at være bange.
Så slap af indtil du ser tydelige tegn på at din computer er ramt af virus.
Avatar billede zagger Juniormester
17. september 2011 - 18:42 #7
Hvis der hverken var fil eller link med, så er det meget usandsyligt at det er den mail der er skyld i virus på din computer.

Men hvis du er bange for at der har sneget sig noget ind, uanset hvorfra, så er her en guide til at komme virus og spyware til livs.

http://www.eksperten.dk/guide/1232
Avatar billede samuray111 Praktikant
17. september 2011 - 18:47 #8
tak zagger, jeg prøver at kikke på linket du gav mig :-)
Avatar billede samuray111 Praktikant
17. september 2011 - 18:48 #9
hvordan giver jeg dig nu de point..:-)
Avatar billede samuray111 Praktikant
17. september 2011 - 18:49 #10
er helt ny herinde nemlig
Avatar billede zagger Juniormester
17. september 2011 - 18:52 #11
Du beder om svar fra dem du vil give point. Når de har lagt et svar (grøn "bjælke") kan du give/dele point til dem.
Avatar billede zagger Juniormester
17. september 2011 - 18:58 #12
Undskyld. Det er selvfølgelig en gul "bjælke". Den bliver grøn når du har accepteret svaret.  :)