Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
17. september 2011 - 22:30 Der er 18 kommentarer

Harddisk tillader kun exfat nu?

Jeg har den her eksterne harddisk (2,5)
og den har virket som den skulle siden jeg fik den,
men nu efter jeg formateret den, vil den pludselig kun formatere til Exfat, og førhen kunne jeg både formatere til fat32 og ntfs.
Jeg kan ikke umiddelbart se hvad der skulle forårsage dette,
men er der noget jeg kan prøve?

- vil gerne over i ntfs igen :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2011 - 22:37 #1
exfat??? Det er der da ikke noget som hedder. Prøv med dette gratis program: http://download.cnet.com/EaseUS-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html
Avatar billede poko1 Ekspert
17. september 2011 - 22:41 #2
Hvor formaterer du i stifinder eller diskhåndteringen?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. september 2011 - 22:43 #3
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
17. september 2011 - 22:53 #4
Jeg har prøvet både stifinder og diskhåndtering

begge siger "format failed"
Avatar billede poko1 Ekspert
17. september 2011 - 22:59 #5
Har du prøvet at slette disken først og hvordan ser den ud?
http://gratisupload.dk/vis_billede/64302/
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2011 - 23:04 #6
p0ko1
Tak for linket. Det er nyt for mig. Jeg undersøgte, for en sikkerheds skyld flere programmer, men ingen af dem havde exfat.
Det er åbenbart for nyt, eller for uinteressant til at det er i almindelig brug?
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
17. september 2011 - 23:05 #7
http://i852.photobucket.com/albums/ab89/Caspermathiesen/phototooto.png

Sådan ser min ud,
Når jeg vil formatere kan jeg se ntfs som en mulighed men ikke længere fat32.

men når jeg vælger ntfs melder den fejl.
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
17. september 2011 - 23:07 #8
Havn39,

det er gammelt, og er nu blevet overgået af fat32 og ntfs. så derfor ser man det ikke rigtigt længere ;-)
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2011 - 23:08 #9
Caspermathiesen
Forhånenlig lykkes det, men hvis ikke, kan du overskrive disken med Killdisk, så kan der bagefter formateres med hvad som helst. http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
17. september 2011 - 23:10 #10
Opklaret.

Inde i diskhåndtering valgte jeg noget der hed "shrink" og derfor skulle jeg installere disken fra ny, og så gad den åbenbart godt,
Jeg siger pænt tak for at snuppe noget af jeres tid, og pointene går til den næste af jer 2 der skriver et "svar"
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2011 - 23:13 #11
Jeg havde ikke set datoen på linket, så ok den er ikke ny. Men som jeg læser det, er den nyere, og en forbedring af fat32.
Jeg fik ikke bidraget med noget, så ingen point tak:)
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
17. september 2011 - 23:15 #12
Fair nok, men ville give dig budet eftersom jeg alligevel stjal din tid, hehe :)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. september 2011 - 08:45 #13
Læg selv svar.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2012 - 15:18 #14
Vedr: exFAT

Tillader mig at komme med en kommentar til jeres tråd  omkring exFAT.

exFAT eksistere såmænd, og har gjort det i årevis, dog er filsystemet mest udbredt på Flash Drives og Sticks (Memory USB Penne/Sticks)

Det er igen Bill Gates der har "opfundet" Fil systemet exFAT.
Da Windows havde " dette blev holdt yderst skjult" øhh problemer.. os ??? med Win Vista, tilføjede man exFAT filsystemet, sammen med Vista SP1. Sådan det gled ind i systemet som en slags skjult driver. Hvad specifik deres problem var, ved undertegnede ikke, men problemet blev løst med at skrive i exFAT systemet i de ting der voldte problemer. exFAT har overlevet siden da, og findes dd også i Win 7 og Beta 8. I kan evt prøve at tjekke det. I "Denne Computer på Skrivebordet ved Win XP. I Win 7 hedder den bare Computer. Sæt et SD kort i kortlæseren, og højreklik på SD læserens drev,vælg "Formatere" og under Filsystem du vil Formatere til, kommer muligheden exFAT frem.

Mvh Newzero.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2013 - 09:24 #15
Indlægget er Lukket.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2016 - 20:36 #16
Jeg fik løst det

Takker
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2016 - 20:37 #17
Jeg fik løst det

Takker
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2016 - 20:37 #18
Jeg fik løst det

Takker