Avatar billede emisen Nybegynder
18. september 2011 - 16:35 Der er 6 kommentarer

gratis program til video redigering

Hej... vil høre om der en som ved, hvilket program der skal bruges til at overføre fra videokamera til computer.. og her er der tale om " hi 8 bånd og dv bånd "
Det SKAL være et gratis program !!
formålet er, at få det på dvd skiver...
Håber en kan hjælpe hurtigst muligt !!!!!!!!!!!!
18. september 2011 - 16:40 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede bjh83 Nybegynder
18. september 2011 - 17:38 #2
Hvad er der  af kabler til kameraet? Hvordan får du det over på computeren?
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. september 2011 - 17:43 #3
http://www.lightworksbeta.com/ kan bruges, men det kræver lidt arbejde at lære at bruge det.

Alternativt kan du bruge winDV til at capture det fra dit camara:
http://www.dvd-guides.com/files/windv.zip

Guide:
http://www.dvd-guides.com/content/view/33/59/

Bagefter kan du bruge Windows Live Movie Maker til at editere det
Avatar billede emisen Nybegynder
21. september 2011 - 17:59 #4
Hej Vistodk
Tak for din hjælp, men har brug for mere hjælp fra dig !! håber du vil hjælpe igen ....
jeg har prøvet begge programmer fra dig, men kan ikke få det til at virke- pis !! det er win 7 jeg har og det er sådan en audio/video grabber jeg har købt og bruger..
Det er et Canon MV 890 hvis det kan hjælpe?
Jeg har brugt noget der hedder AGK Total Media Extreme som fulgte med den audio/video grabber, men kunne heller ikke få det til at virke rigtig- kunne godt overfører billedet fra kamera til computer, hvor det kører fint, men bagefter når man så ser det på computeren kører billedet/filmen alt for hurtig- ??
Håber du forstår hvad jeg mener..
Det lyder til at du har tjek på det og jeg har skrevet det jeg ved lige p.t, håber du kan hjælpe mere ud fra det...
Avatar billede emisen Nybegynder
21. september 2011 - 18:04 #5
det er win 7 jeg har og det er sådan en audio/video grabber jeg har købt og bruger, med et kabel som hedder s-video/av-kabel
mit video kamera er et Canon MV 890 hvis det kan hjælpe?
Jeg har brugt noget der hedder AGK Total Media Extreme som fulgte med den audio/video grabber, men kunne ikke få det til at virke rigtig- kunne godt overfører billedet fra kamera til computer, hvor det kører fint, men bagefter når man så ser det på computeren kører billedet/filmen alt for hurtig- ??
Håber du forstår hvad jeg mener..
Avatar billede emisen Nybegynder
21. september 2011 - 18:07 #6
Hej igen Vistodk
Glemte at sige, at det kabel som følger med den grabber hedder et s-video/av- kabel