Avatar billede gg Praktikant
19. september 2011 - 18:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Læsning af XMP metadata fra en fil (adobe filer og andre billedfiler)

Hejsa
Er der nogen af jer der har erfaring med at læse XMP metadata fra eb file. Oprindelig var XMP metadata tagget til Adobe filer, men mig bekender så benytter Windows ogpå XMP til at tagge filer med ekstra data.
Har dårlig erfaring med IText. så hvis nogle af jer har læse XMP metadata vil jeg gerne høre jeres erfaringer og da også gerne se noget kode
Avatar billede falster Ekspert
19. september 2011 - 21:43 #1
Måske Adobes gratis tilbud

http://www.adobe.com/devnet/xmp.html
Avatar billede gg Praktikant
19. september 2011 - 22:46 #2
falster>> har hørt om Adope XML toolkit. Men hvad er det egentlig ? Er det Java kode man benyter ligesom at inkludere en jar fil og derved har man funktionaliteten ? Jeg synes jeg bliver en smule forvirret af at læse på deres hjemmeside.
Avatar billede falster Ekspert
19. september 2011 - 23:37 #3
Jeg kender desværre ikke noget til det.

Efter dit spørgsmål ville jeg prøve at finde ud af, hvad et andet program, der kan ændre metadata, bruger.

Det kunne jeg heller ikke finde ud af - men faldt over Adobes toolkit.

Held og lykke.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2011 - 03:40 #4
Jeg proeve at downloade XMP Toolkit ZIP filen.

Der er java source code i den.

Proev og build den og se om ikke det virker.
Avatar billede gg Praktikant
04. oktober 2011 - 11:01 #5
hejsa smider i ikke lige et svar ?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2011 - 14:47 #6
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2011 - 23:48 #7
saa mangler du bare at acceptere