Avatar billede predator Nybegynder
20. september 2011 - 20:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar - opløsning kontra skærmstørrelse

Hej alle,

Vi sidder og kigger lidt på bærbare og syntes at kunne konstatere, at man ikke kan få Full HD uden at skulle op i 15.5" Er det korrekt opfattet?

Pt. har jeg egentlig to maskiner i kikkerten

1. bud: Samsung NP900X3A-A01SE
2. bud: Asus N53SV

Førstnævnte for designets skyld og sidstnævnte for full HD og ydelse. Nogen der kender nogen af disse to og evt. nogen der har input til opløsningen 1360x768 - arbejder til daglig på 2 stk 1920 x 1080, men i bærbar kunne man måske gå på kompromis.

Findes der andre gode bud? Vi har kigget Dell XPS-serie, Toshiba (som mærkeligt nok kun har full HD fra 17" og op), Sony (for kort batteri tid (3 timer)), Lenovo er også blevet studeret (har til daglig én T510 m. SSD på arbejde)

PFT

/CR
Avatar billede Blueeyez Mester
20. september 2011 - 20:50 #1
Hvad skal de specifikt kunne klare? Du nævner kun Full HD men intet om hvad de skal behandle på sig så at sige?
Avatar billede predator Nybegynder
20. september 2011 - 20:55 #2
Tjaaa... altså mon ikke det er én film i ny og næ. Men egentlig primært surf og noter i Word mv. Det er primært én maskine til at ligge inde i stuen ved siden af fjernsynet.
Så ikke noget billedbehandling mv. Ligesom den ikke er beregnet til spil som sådan - det har vi én stationær i7 m. 12GB ram GTX570 dual Full HD skærme, 2 x Kingston SSD i Raid, osv osv til.

Kender masser til maskinerne, men mangler egentlig blot lidt outside input :)
Avatar billede Blueeyez Mester
20. september 2011 - 21:15 #3
Altså kontor og video afspilning er jo rigtigt langt fra hinanden.. Derfor vil jeg lige smide følgende input, da det måske kunne have interesse: http://www.proshop.dk/Multimedia-Afspiller/Western-Digital-TV-HD-Live-2193583.html

Eneste du skal derefter er til koble en harddisk med filmene i har (Jeg går ud fra du har dem på harddisk, da du vælger bærbare til følgende eller på en nas/server måske?

Da pcen ikke skal bruges til noget stort synes jeg det er en del og smide i en bærbar som er i 2 vidt forskellige områder:)
Avatar billede haverslev Novice
20. september 2011 - 21:47 #4
Når den skal bruges til den slags ting, som f.eks surf, office, video osv. -  så vil jeg anbefale en DELL Latitude, som er en rimelig god maskine til en fornuftig penge

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5490543
Avatar billede Wally73 Mester
21. september 2011 - 14:48 #5
Du angiver ikke om du vil benytte dit fjernsyn som skærm, når du skal se film.
Langt de fleste bærbare kan sagtens køre full HD på den eksterne skærmport, så længe skærmen der er tilsluttet kan vise denne opløsning.
Om så computeren er kraftig nok til rent faktisk at levere billedet hurtigt nok til skærmkortet er en anden sag.
Avatar billede predator Nybegynder
20. oktober 2011 - 10:00 #6
Tak til alle for input. Ingen af delene blev valgt. Vi endte med én 15" MacBook Pro - og er faktisk (til min store overraskelse) blevet RIGTIG glade for den.
Den er ikke så kraftig som ASUS'en og den er større end Samsung - til gengæld er den - og ja jeg hader argumentet ift. valg af maskine - "super lækker".

Hvis nogen mener de har givet nok input til decideret svar - så send lige ét :)
Avatar billede predator Nybegynder
19. november 2011 - 11:01 #7
Lukket