Avatar billede Nikoblicko Nybegynder
26. september 2011 - 10:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

FORSTAND PÅ P.A HØJTALERE, søger forstærker!

Hey eksperter, jeg har fået skaffet mig 2 bas højtalere, og mangler nu en forstærker til dem.. Eftersom jeg ikke har så meget forstand på det ved jeg ikke hvad det skal være for en forstærker. Er der en forstærker i kan anbefale? Der står lidt om mine højtalere nedenunder(:

SR4715A:
Dual 380 mm (15") Subwoofer/Bass System

Combine with just about any full range system to enhance bass and increase system power handling.

Frequency Range:    40 Hz - 1.1 kHz (-10 dB)
Power Capacity:    1200 Watts (Continuous Pink Noise 50 Hz-5 kHz with a crest factor of 6 dB)
Sensitivity:    100 dB (1W @ 1m)
Nominal Impedance:    4 Ohms
Components:    LF Driver(s): (2) 2226H
Dimensions (HxWxD):    1092 x 635 x 460 mm (43 x 25 x 18 in)
Weight:    45.4 kg (100 lb)
Biamp Operation:    Recommended Crossover Frequency: 80 Hz - 100 Hz
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2011 - 16:00 #1
Skal du spille til halfester?
Hvor store er højttalerne til mellemtone og diskant (effekt)?
Har baskasserne XLR tilslutning?
Avatar billede Nikoblicko Nybegynder
26. september 2011 - 21:23 #2
Nej jeg er bare en ung gut der godt kan lide at lave musik, og skal mest bruge dem til et 40 km^2 rum:p engang imellem til nogle mindre fester..
Men højtalerne er kun bas, og med hensyn til tilslutning, har jbl deres ejet stik "nøjtrick" tror jeg de hed:)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2011 - 15:56 #3
Så er en baskasse da rigeligt, hvis det kun er på 40 m2.
Kan man så viderekoble de andre højttalere fra bas kassen?
Og følsomheden er meget høj på bassen kan jeg se. Den vil spille rimeligt højt bare med en mindre forstærker.
Avatar billede Nikoblicko Nybegynder
27. juli 2012 - 17:30 #4
dgzh
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2012 - 08:13 #5
Hmm det er lidt svært at hjælpe når man ikke vender tilbage på det der er spurgt om i tråden.
Og det er frækt bare at lukke den uden nogen form for kommentar.