Avatar billede quinnie Novice
26. september 2011 - 19:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at afspille musik på anlæg fra NAS-server

Jeg har lagt musik på min NAS-server (D-Link DNS-320 1 TB NAS) så jeg kan afspille musikken på mit beosound 5 encore. Når min pc´er er tændt kan jeg sagtens afspille musikken men når pc´eren er slukket så kan anlægget ikke finde musikken.

Nogen der kan hjælpe?

Hilsen Bettina
Avatar billede chalde Seniormester
26. september 2011 - 20:11 #1
Som henvisning til: http://www.eksperten.dk/spm/947949 så benytter du muligvis den dlnaforbindelse du oprettede på din computer.
Så start evt. forfra og følg manualen og tjek rettigheder m.m.
Avatar billede quinnie Novice
26. september 2011 - 20:47 #2
Okay, det vil jeg gøre, takker...
Avatar billede quinnie Novice
27. september 2011 - 13:59 #3
Nu har jeg fjernet fluebenet i del mine medier i windows media player.
Jeg har lagt alt min musik på NAS-serveren, men når jeg vil ind og ændre i UPnP-serveren, kommer følgende meddelelse frem: System is building up your media library. Så står den på 58%, hvorefter den falder til 37%, så stiger den til 47% og så falder den til 42%..sådan har det stået på i snart 2 timer, hvor det kører op og ned. Jeg har ret meget musik liggende på NAS-serveren, så er dette meget normalt eller er der opstået en fejl?
Avatar billede quinnie Novice
27. september 2011 - 14:39 #4
Nå, så gik den ikke længere. Har lige meldt fejl. Så må jeg prøve forfra igen.

Har det nogen betydning om jeg ligger musikfiler på NAS`en inden jeg aktiverer UPnP serveren, eller skal jeg aktivere UPnP serveren inden jeg ligger musiken på NAS´en?
Avatar billede quinnie Novice
27. september 2011 - 18:47 #5
Så lykkedes det endeligt... takker