Avatar billede ljcof Nybegynder
02. oktober 2011 - 11:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløs printer Stofanet installation

Hej
Jeg har 2 PCer på et trådløst netværk med Stofa modem/router.
Jeg har købt en trådløs printer men computerne kan ikke finde/se den nye printer.
HP installations softwaren kan ikke etablere forbindelsen.
Efter opsætning og installation af printer, fortæller printeren mig, at alle test er bestået og at printerens IP-adressen hedder 212.XX.XXX.XXX.
IP adressen på hjemmenetværket hedder: 192.XXX.XX.XXX

Forsøger jeg i stedet Netværks- og delingscenter i Windows kontrolpanel til at finde printeren med, finder jeg forskellige printere, men ikke den ønskede. Alle fundene printer har IP adresser der hedder 192.XXX.XX.XXX
Jeg har prøvet at disable firewall og antivirus.
De 2 PCer kan godt finde hinanden.
Har tilsluttet den ene PC samt printeren til et andet netværk (TDC router/abonnement). Dette fungerede fuldstændigt problem frit.

Er der nogen der kan hjælpe? Hvordan får jeg tilslutte min nye printer til mit Stofa netværk.

Printer: HP Photosmart B110 serie.
ACER m/windows 7
ACER m/windows XP
Cisco EPC3925 modem/router
Avatar billede juleulven Nybegynder
02. oktober 2011 - 11:15 #1
Drop det trådløse (det er noget fanden har skabt og SPECIELT til printere) ... sæt et netværks kabel fra printeren til din router og se om du ikke får en "privat" adresse i samme scope som dine computere...
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2011 - 15:55 #2
er dit net synligt - ellers har printer måske koblet sig til naboens net?
Efter tilkobling kan det nok laves uden broadcast igen hvis du vil.
Avatar billede Mads Nybegynder
03. oktober 2011 - 17:35 #3
Der er isolering på Stofa's modem, så du skal købe en switch og sætte på Stofa's modem, og sætte udstyret til switchen for at enhederne kan se hinanden på netværket.

Har selv døjet RIGTIG meget med det ind til jeg fandt ud af det :-)
Avatar billede ljcof Nybegynder
03. oktober 2011 - 18:35 #4
Der er fundet en løsning.

Det korte version:
Gå ind på Stofas hjemmeside, log på, og under "always on" tilføjer man printerens MAC adresse.
Kør installationsprogrammet, og printeren kan nu anvendes.

Den lange version:
Søndag aften kontaktede jeg telefonisk Stofa support og fortalte om mit problem. Supporteren tog det helt roligt, og forklarede mig at årsagen til mit problem skyldes min router. Jeg skulle købe en ny.
Jeg tog ikke helt denne forklaring for gode varer. Derfor kørte jeg mandag morgen ned i Stofas butik og forklarede igen problemet til en ny supporter. Konklusion var dog entydig, jeg skulle købe en ny router.
Jeg kørte derfor i Ekspert for at købe en ny router. I butikken forklarede jeg ekspedienten om mit problem og sluttede af med spørgsmålet om, hvilken router han kunne anbefale.
Han ville til min overraskelse ikke sælge mig en router. Han sagde, glemt alt om IP adresser, det er noget djævlen har skabt. Ud over IP adressen på din printer-test-rapport, findes der en MAC adresse. Gå ind på Stofas hjemmeside, log på, og under "always on" tilføjer du printeres MAC adresse. Kør installationsprogrammet, og printeren burde nu virke.
Det var dagens vise ord. Et barn kan installere en printer med en MAC adresse. Hvorfor 2 supportere hos Stofa ikke vidste dette, er mig en gåde. Men tak for jeres bidrag. Switchen er nødvendig. Da i alle 3 har prøvet at hjælpe mig, vil jeg forsøge at dele pointene mellem jer.
Avatar billede ljcof Nybegynder
03. oktober 2011 - 18:41 #5
rettelse til ovenstående. Switchen er IKKE nødvendig.
Og jeg kan desværre ikke dele point ud mellem flere. Jeg kan kun få lov til at give dem til harrypotter.