Avatar billede wonky Nybegynder
02. oktober 2011 - 12:01 Der er 5 kommentarer

Apple Airport Extreme Disk(e) adgang over internet

Jeg har siddet og bøvlet med dette i timevis, så nu ber' jeg om eksperternes hjælp!

Jeg har en Airport Extreme tilkoblet 2x 2TB eksterne harddiske som jeg meget gerne vil have adgang til når jeg er på farten. Det skulle da heller ikke være så svært - og så alligevel.

Jeg har prøvet to forskellige metoder, én der benyttede dyndns.com og én der benyttede min IP direkte.

http://stagingkiller.wordpress.com/2009/06/30/access-your-airport-disk-from-anywhere-for-free/

http://www.neowin.net/forum/topic/769126-airport-extreme-connecting-remotely-without-mobileme/

Efter at have fulgt den første guide, så kan den ikke forbinde til min dyndns host, så intet resultat.

Hvis jeg følger den anden guide, så kommer jeg ikke så langt, da Airport Utility ikke vil lade mig ændre min private IP i portoverførsel (eller rettere, den vil bestemme de første cifre i IP-adressen, der ikke er det samme som Airport-IP'en).

Det skal siges at jeg har mit internet fra min boligforening hvor vi alle deler én offentlig IP, og at denne konfiguration ikke giver mig mulighed for at "pille" ved porte osv.

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2011 - 19:53 #1
har lige etpar opfyle  Spørgsmål  1 du har en Apple Airport Extreme Disk som du vil ha adgang til over internet

du skal ha en server som den disk kør over og du skal del den så den får ip adresse

somen går du

1 en server/ pc den kør windows server prøv med uv70.ucholstebro.dk

elller

højreklikke på  Apple Airport Extreme Disk(e) valg "Egenskaber" - "Deling". valg "avanceret deling" - valgt "Del denne mappe

http://www.microsoft.com/en-us/server-cloud/windows-server/default.aspx

Top Trials
Experience the new virtualization technology in Hyper-V, included as a part of the Windows Server 2008 R2 SP1.
Harness the power of supercomputing through a unique combination of performance, ease of use, and the ability to leverage existing technology investments.
Download the TrialDownload the TrialDesigned and priced for small businesses with up to 75 users.
Ideal as a first server for small businesses with up to 25 users.
Download the TrialDownload the Trial  http://www.microsoft.com/en-us/server-cloud/windows-server/default.aspx
Avatar billede wonky Nybegynder
17. oktober 2011 - 00:31 #2
Hej rasmus64745.
Jeg bruger OsX.
Desuden burde det være muligt at bruge Airport alene, og det er netop dette jeg er interesseret i.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2011 - 17:22 #3
hvordan vil du ha adgang til den ??

skal den vær indterneller udtern  ???
Avatar billede wonky Nybegynder
17. oktober 2011 - 19:44 #4
Hej Rasmus.

Har du kendskab til Airport Extreme? Prøv at læse de guides jeg har linket til i første post, mit spørgsmål går på hvorfor disse guides fejler for mig, herunder primært om det er min (eller rettere andelsforeningens) internetkonfiguration der er problemet. Summa summarum er, at jeg burde kunne få adgang til diskene (2x2TB USB) igennem min Airport's IP-adresse, men at dette ikke lykkedes for mig.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2011 - 23:36 #5
Deling af harddiskAirPort Extreme kan gøre din eksterne USB-harddisk til en disk, som du kan dele med alle brugere på dit netværk og oprette sikker adgang til via Internet. Denne funktion - AirPort-disk - er en enkel og praktisk måde at dele arkiver på i familien, på kontoret eller i skolen.

Enkel at bruge.Hvordan virker den? Bare slut den eksterne harddisk til USB-porten på bagsiden af AirPort Extreme - og voilà - alle dokumenter, videoer, fotografier og andre arkiver på disken bliver med det samme tilgængelige for alle på det sikre netværk - både Mac- og pc-brugere. Den er perfekt til arkivdeling, samarbejdsprojekter m.m.
Du kan oprette konti med adgangskoder til alle brugere på netværket eller kun give læseadgang til visse arkiver og mapper. Hvis du bruger Mac OS X Leopard, kan du se disken i indholdsoversigten i Finder, hvor du kan få adgang til arkiver og mapper. Mac OS X Tiger- og Windows-brugere får vha. det brugervenlige AirPort-diskværktøj en række indstillingsmuligheder, inklusive mulighed for at indstille, at disken skal være tilgængelig, hver gang der oprettes forbindelse til netværket.

Udskriv. Del. Gør det hele.Hvad nu, hvis du vil udveksle arkiver via det trådløse netværk - og stadig skal bruge en trådløs printer? Nemt. Slut et USB-samlingspunkt til AirPort Extreme, og slut enhederne til samlingspunktet. Du kan dele en printer og en harddisk, flere printere eller flere harddiske eller en kombination af det hele.

(Wi-Fi)