Avatar billede stoffer Nybegynder
04. oktober 2011 - 13:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Plesk til Win 2008 server

Hej Alle, Jeg er ved at deploye en ny virtuel server.

Jeg er nu ved at overveje Plesk / Ikke plesk. Jeg har altid bare administreret servere med et remote admin tool

Jeg er lidt i tvivl hvor meget jeg får ud af Plesk. Mit firma er ikke et hosting firma, så alt den funktionalitet med båndbredde control osv. har jeg ikke brug for.

Jeg kigger lidt på om de andre ting vil være 100 kroner pr. mnd værd:

- Hurtig oprettelse af websites
- FTP (her bruger jeg normalt FileZilla server)
- Mail (her bruger jeg normalt Mercury server)
- Backup muligheder? (evt. zippe noget i stedet for et powershell job?)

Jeg er lidt nervøs for at f.eks. Fil-manageren vil være ubrugelig for mig fordi jeg bruger SVN version kontrol.

Men jeg ser også muligheder i f.eks. hurtig deployment af et joomla website og lign.

Vil i anbefale Plesk til et firma der ikke udbyder hosting og aldrig kommer til det? Ja/Nej - hvorfor?
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2011 - 18:25 #1
free server fra Ubuntu  http://www.ubuntu.com/business/server/overview

(iso)

DU KAN INSTLER DEN PÅ EN PC

eller på usb (den usb skal har 16 eller 4 GB )

og når din pc booter
så tryk på F1 eller f12  (hvad nu din boot  tast er )

program til at likke

Ubuntu  på usb http://www.pendrivelinux.com/usb-x-ubuntu-610/
Avatar billede stoffer Nybegynder
13. oktober 2011 - 18:56 #2
lukket.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2011 - 18:59 #3
dude #1