Avatar billede sf Nybegynder
05. oktober 2011 - 17:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

vb og word mail merge mergefield og docvariable

Jeg har et word dokument men nogle mergefields og nogle docvariabler.

mit problem er lige så snart jeg laver en mailmerge.execute for at flette forsvinder mine docvariabler og bliver til ren tekst. Er det muligt at undgå dette?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. oktober 2011 - 18:07 #1
Jeg går ud fra, at du mener, at der i dokumentet er indsat felter af typen DocVariable.

Det gælder generelt, at felter bliver omdannet til alm. tekst, når du fletter. Men hvis dokumentet indeholder docvariable, findes de fortsat i dokumentet - kun felterne er væk. Du kan se på makroløsningen i nedenstående artikel. Der er to makroer, som skal bruges sammen: en som først erstatter felter med pladsholdere og dernæst en, som efter fletningen finder pladsholderne og erstatter dem med felter.

Artiklen handler om Text Form Fields ( i VBA wdFieldFormTextInput) , mens det i VBA er felter af typen wdFieldDocVariable, du har brug for. Det vil derfor være nødvendigt at tilrette makroerne.

"Text form fields are not retained during mail merge in Word"
http://support.microsoft.com/kb/286841
Avatar billede sf Nybegynder
05. oktober 2011 - 18:33 #2
super lækkert.. det eneste problem jeg har er at jeg ikke kan lave "select" direkte på min DocVariable.. ved jeg ikke om er noget du kan hjælpe med?
Avatar billede sf Nybegynder
05. oktober 2011 - 18:49 #3
fandt en løsning på søgningen..så kan jeg komme videre :) skriver lige om 30 min om jeg har fået det til at virke
Avatar billede sf Nybegynder
05. oktober 2011 - 19:33 #4
jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg indsætter docVariabler i mit dokument igen..!?
Avatar billede sf Nybegynder
05. oktober 2011 - 20:40 #5
virker tak for hjælp lav lige svar
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. oktober 2011 - 23:40 #6
Velbekomme.