Avatar billede MetfreakDK Praktikant
05. oktober 2011 - 19:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows mangler på listen over operativsystemner

Hej.

Jeg har geninstalleret min kammerats computer,  og efter jeg gjorde det så har windows 7 mangler i listen over standardoprativsystemer.

Når jeg starter computeren så kan jeg vælge windows7, men ikke på den normale metode. Der er vist noget linux inde over da jeg brugte paragon partition backup til at genoprette hans computer med, og det er linux baseret.
Dette er nok sket da jeg afbrød genoprettelsen første gang, men derefter gennemførte den.

Jeg er overbevist om at det er på det lille systemdrev på 100mb som windows 7 opretter under install, at fejlen skal rettes, jeg ved bare ikke hvordan.

Jeg er tvunget til at trykke Enter for at vælge at fortsætte til windows, og det er det jeg gerne vil have fjernet.
nogen ideer ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2011 - 20:17 #1
Start - msconfig - fanebladet boot.
Her kan du f.eks. sætte timeout til 0 ud for den der skal startes som standard, og markere det system der skal startes som standard og trykke #Benyt som standard bagefter.
Et lille tip inden du sætter noget til 0:
Sæt den til 5 sek. og test med denne om der skal vælges noget.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2011 - 20:18 #2
Rettelse:
Start - skriv msconfig i søgefeltet og tryk enter - vælg fanebladet boot.
Avatar billede MetfreakDK Praktikant
05. oktober 2011 - 20:30 #3
Jeg kan ikke vælge noget derinde, da mit eget opeativsystem ikke figurere på listen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2011 - 22:34 #4
I med Win7 skive og kør en start reparation: http://www.sevenforums.com/tutorials/681-startup-repair.html
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
06. oktober 2011 - 20:13 #5
Hej..

Du kan prøve med EasyBCD.
(Install den i Win 7)

Tryk "Edit Boot Menu"

Download:
http://download.cnet.com/EasyBCD/3000-2094_4-10556865.html
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
06. oktober 2011 - 23:48 #6
Download: Ren fil(uden download manager)
http://gupl.dk/66469/
Avatar billede MetfreakDK Praktikant
29. oktober 2013 - 19:41 #7
Anulleret