Avatar billede rozeroze Nybegynder
06. oktober 2011 - 14:31 Der er 9 kommentarer

Genskabe tidligere version af Word dokument

Jeg er ved en fejl kommet til at slette noget i et word-dokument og gemme dokumentet. Er der en måde, hvorpå jeg kan genskabe dokumentet som det så ud f.eks. kl. 0800 i morges? Word 2003
Avatar billede L4gg_dyr3t Nybegynder
06. oktober 2011 - 14:51 #1
Du kan muligvis finde en midlertidig tidligere version af dit dokument som computeren har gemt automatisk, dette gør den ca. hver 10 minut.

Følg guiden i linket herunder. Håber det hjælper :)

http://office-recovery.info/word.asp
06. oktober 2011 - 14:59 #2
Avatar billede rozeroze Nybegynder
06. oktober 2011 - 15:14 #3
Jeg tror, jeg har fundet alle tmp-filerne - men hold da op, hvor er der mange... Det bliver noget af et arbejde at finde den rette - hvis den overhovedet er der...
Avatar billede rozeroze Nybegynder
06. oktober 2011 - 15:45 #4
Det ser ikke ud til, at filen er der... Jeg kan huske, at jeg engang hjalp en med at genskabe mails. Der kunne vi finde alle mails pr. dato og klokkeslet. Måske det kunne være muligt at finde dette dokument pr. bestemt dato og klokkeslet?
Avatar billede rozeroze Nybegynder
06. oktober 2011 - 15:46 #5
Det ser ikke ud til at filen findes... Jeg tænker, at der må være en måde at sætte dokumentet til i dag kl. 0800 f.eks. (altså før jeg ændrede det)?
Avatar billede rozeroze Nybegynder
06. oktober 2011 - 16:45 #6
Kan det passe, at der kun gemmes midlertidige  filer af word-dokumenterne, indtil næste gang man selv gemmer - dvs. når jeg selv har gemt efter de forkerte ændringer, så er de midlertidige filer fra før ændringerne slettet?
06. oktober 2011 - 16:54 #7
Ref #6 -> JA !!!
Avatar billede rozeroze Nybegynder
06. oktober 2011 - 17:06 #8
Men det ser dog ud til, at det foregår lidt tilfældigt. Jeg har nogle tmp-filer helt tilbage fra 2010 - også nogle hvor jeg senere har ændret i dem? Det burde der jo så ikke være.
Avatar billede L4gg_dyr3t Nybegynder
06. oktober 2011 - 19:43 #9
Jeg har kigget rundt på nettet og der ser ikke ud til at være nogle andre løsninger på dit problem når du først har gemt og lukket word

Hvis du i fremtiden vil undgå disse situationer, skal du sætte word til at gemme en sikkerhedskopi, dette gør du ved at følge guiden i linket nedenunder

http://office.microsoft.com/da-dk/word-help/gemme-og-gendanne-en-sikkerhedskopi-af-et-dokument-HA010121250.aspx

Sikkerhedskopien ændre sig ikke hvis du gemmer dokumentet igen senere, på den måde har du en kopi af den tidliger version af dit dokument