Avatar billede kentz815 Novice
07. oktober 2011 - 16:27 Der er 17 kommentarer

Skærm blinker, og mærkelig farver i bf3.

Hej kloge hoveder :).

Jeg ved godt jeg er ved at haft nogle emner oppe her, men jeg er bare så træt af min computer kører ordentligt, så vil lige have det hele på det rene!

Først og fremmest kan jeg lige skrive hvad min computer består af.

Windows 7 home premium 64bit.

Grafikkort 2 Nvidia msi GTX560TI Twin Frozer SLI.

Bundkort Gigabyte Z68X-UD4-B3.

Processor Intel core i7 2600k 3,4GHz.

Strømforsyning 750Wat TX Corsair.

Alle delene er hel nye, og den er ny formaterede.

Når jeg starter Battlefield op, så blinker skærmen meget hurtigt, og græsset er sort i spillet.

Jeg gik ud af BF3 fordi jeg ikke kunne forstå det, og blev meget ked af det.
Jeg prøvede et andet spil CSS, der er der ikke nogle mærkelig farver, men der blinker den meget sjældent end i BF3, men blinker stadig.

Når jeg så går ind på Nvidia Kontrolpanel siger den et eller andet med, kan ikke starte da en ældre version allerede kørere, noget i den stil skriver den.

Nå men jeg trykkede så annulere og så ku jeg åbne den alligevel, jeg trykkede så deaktivere SLI og gik ind i spillet igen.
Nu er der ligepludslig ikke mærkelig farvere, og græsset er heller ikke sort mere, eller mærkelige farver.

Så blev jeg self lidt mere tilfreds, men jeg vil helst kører på Maksimere 3D Ydeevne så den kører sli.

Er der nogle der ved hvorfor når jeg kører på Maksimere 3D Ydeevne så blinker den, og så er der mærkelig farvere, og når jeg ikke kører på SLI altså SLI Deaktiveret, så er der ikke mærkelig farvere.
Nogle der ved hvad problemet er?

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig :).

Hilsen Chris.
Avatar billede kentz815 Novice
07. oktober 2011 - 16:28 #1
Hov stavefejl, jeg mente.

Jeg er så træt af min computer (ikke) kører ordentligt.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. oktober 2011 - 17:56 #2
Du bør lige gøre opmærksom på atdeter samme problem fortsat herfra!http://www.eksperten.dk/spm/948706
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. oktober 2011 - 16:56 #3
Det lyder som om det enten er artifacts, eller Steam som den er galt med.

Køre du CSS og BF3 over Steam?

Gør følgende.

1. Tjek temperaturen på alt dit HW, download programmet speccy, og kig om temperaturen er optimal under gaming.

2. Gå ind i steam>libary>find BF3 og CSS> højreklik> properties> defragment cache files> og bagefter verify integrity of game cache.
Avatar billede kentz815 Novice
19. oktober 2011 - 19:00 #4
Jeg kører dem ikke over steam.

Cpuen bliver 60-62 grader varmt, når jeg spiller.

Og grafikkortet bliver ca 53-55 grader varmt.
Avatar billede kentz815 Novice
19. oktober 2011 - 19:04 #5
Jeg kan ikke li cpuen bliver så varmt, når jeg spiller bf3 bliver den endnu varmere end 62 gradere, så jeg køber en vandkøling, så er det på plads, istedet for standard køling.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. oktober 2011 - 22:50 #6
#5

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3849#ov

Er dette dit bundkort?

Du køre på Socket LGA1155, og på et Z68 chipset. Corsair laver nogle kompakte vandkølesystemer, f.eks Corsair H50/H60/H70. Der medfølger brackets i pakkerne som du kan bruge til at montere køleren på dit bundkort.

Du kan også købe "gammeldags" vandkøling, men det er lidt mere omstændigt og kræver et mere eller mindre rummeligt kabinet. Jeg vil dog på ingen måde garantere at det løser problemet med artifakts.
Avatar billede kentz815 Novice
19. oktober 2011 - 23:00 #7
Jeg har tænkt på at købe H70, det burde da hjælpe på varmen?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. oktober 2011 - 23:39 #8
#7 Hvis du køre med standard køler nu, så vil det sænke din temperatur betydeligt, meget gerne med 10-20c.

Vær dog opmærksom på at H70 kræver 2x120mm blæsere, én på hver side. Hvis du ikke har plads til dette, så snup H60/H70.
Avatar billede kentz815 Novice
20. oktober 2011 - 21:18 #9
Nu har jeg pilt mit andet grafikkort ud, og køre kun med 1.

Nu blinker den ikke mere, men nu hakker den i spil, altså jeg mener at nogle gange (hakker den med lyden i 2 sekunder), det er pisse irrerterne når jeg sidder og spiller, tror du det er fordi at cpuen bliver for varm til at kunne spille det flydende? Og vil det hjælpe med en vandkøling måske? at den ikke hakker med lyden i spil
Avatar billede kentz815 Novice
20. oktober 2011 - 21:44 #10
Når jeg spiller andre spil, fx som world of warcraft der ikke kræver særlig meget, så hakker den aldrig med lyden og i spil
Avatar billede kentz815 Novice
20. oktober 2011 - 22:02 #11
Jeg har bestilt http://www.dustinhome.dk/product/5010589624 .

Larmer den meget den vandkøling h60?
Avatar billede kentz815 Novice
20. oktober 2011 - 23:03 #12
Håber da den køler den vandkøling der, bedre en den standard blæser
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. oktober 2011 - 17:03 #13
#10 Hvor mange FPS får du i BF3 kun med 1 grafikkort?

WOW tror jeg ikke du skal bekymre dig om, jeg spiller det med alle settings på ultra uden at min maskine får sved på panden, og jeg har nogenlunde samme system som dig (dog med et Corsair kabinet med 2x200mm blæsere, da det er nødvendigt med high end køling for at holde temperaturen nede på high end hardware som dette).

#11 Selve kølehovedet burde ikke larme, blæseren vil nok kunne høres, men den blæser som der følger med Corsair H50/H60/H70 er relativ støjsvag, så det vil ikke være slemt (det var det ihvertfald ikke for mig).

#2 Nu skriver du ikke i #0 hvilken køler du har monteret på din CPU, så det er umuligt at svare på. Men, hvis det er standard box køleren som følger med din CPU som du har monteret lige pt. så vil du få betydeligt lavere temperatur med Corsairs H-serie. Det er ihvertfald min egen erfaring.

Test af Corsair H60.

http://www.hardwareheaven.com/reviews/1125/pg1/corsair-h60-liquid-cpu-cooler-review-introduction.html

Din 2600k burde meget gerne ligge omkring 26c idle og 46c under load.

http://www.hardwareheaven.com/reviews/1125/pg6/corsair-h60-liquid-cpu-cooler-review-thermal-acoustic-performance.html

Det er altså meget acceptable temperature, og burde gerne løse problemet med varme effektivt. Om det løser problemet med artifakts kan jeg ikke garantere, men det burde sænke temperaturen på din cpu markant.
Avatar billede kentz815 Novice
23. oktober 2011 - 13:01 #14
Okay, men synes bare det er træls den hakker med lyden, og den gør det kun i tunge spil, hvorfor?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
23. oktober 2011 - 20:28 #15
#14 Du kunne starte med at svare på spørgsmålene i #13, så er det nemmere at rådgive dig og hjælpe dig.
Avatar billede kentz815 Novice
23. oktober 2011 - 21:14 #16
I BF3 har jeg nok 45-55 fps med det ene kort her.

Ja, jeg har standard køler, som har følgt med boxen.
Avatar billede kentz815 Novice
24. oktober 2011 - 17:31 #17
Jeg har sat min vandkøling i, og nu dæmper den med 20-25 Grader, ej hvor dejligt!.

Men den gør stadigvæk det der, med at den hakker med lyden, men nu ved vi det ikke er varme problemer.