Avatar billede charlie22 Juniormester
07. oktober 2011 - 18:26 Der er 11 kommentarer

Mqsql backup linierne brudt med !

Jeg har lavet en backup af en mysql database til en sql fil.
Nu får jeg fejl når jeg prøver at importere den igen efter at databasen blev slettet.
Jeg har åbnet sql filen og jeg kan se at ved de store tabelindhold er der sket en linieombrydning og et linjeskift er markeret med !
Avatar billede danco Nybegynder
07. oktober 2011 - 18:52 #1
Jeg ville nok vælge at lave en kopi af filen og forsøge at åbne filen med notepad++ og derinde erstatte alle ! med "" og se om det gør nogen forskel.
På den måde skulle du være i stand til at skabe korrekte SQL statements.
Avatar billede charlie22 Juniormester
07. oktober 2011 - 19:08 #2
Det hjælper desværre ikke
#1064 - You have an error in your SQL syntax.  Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '""
3a2230323231223b733a31363a224461746554696d654f726967696e616
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. oktober 2011 - 19:45 #3
Kan du erstatte alle ! med ingenting, så det bliver en fuld linje igen?
Avatar billede danco Nybegynder
07. oktober 2011 - 20:09 #4
Hvis ikke det hjælper at erstatte ! med igenting som mit første forslag var, bliver du nok nødt til at vise os præcis hvordan det ser ud...
Avatar billede majbom Novice
07. oktober 2011 - 20:24 #5
-> #4 - jeg tror #0 har erstattet ! med to gåseøjne som du skrev i stedet for ingenting, som du højst sandsynlig mente :)
Avatar billede charlie22 Juniormester
08. oktober 2011 - 11:54 #6
Jeg havde misforstået første forslag, men det hjælper helelr ikke at erstatte ! med ingenting.
Hvis jeg forsøger at redigere det manuelt skal jeg slette ! og 2 efterfølgende mellemrum før det kommer på en linje.
Det kan jeg ikke finde ud af at gøre automatisk i Notepad++.

Iøvrigt kommer der ingen fejl de steder hvor jeg har sat det til en linie så det må være løsningen. Det er dog en stor database.
Avatar billede majbom Novice
08. oktober 2011 - 18:34 #7
kan du ikke søge efter

"
!
"

da?
Avatar billede majbom Novice
08. oktober 2011 - 18:35 #8
nå, de blev ikke så heldigt... kan du ikke søge efter et udråbstegn efterfulgt af to mellemrum?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2011 - 22:23 #9
Jeg ville nok bruge et program og ikke en editor til at rette med.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2011 - 22:24 #10
Derudover er dette vel en god anledning til at gentage en gammel sandhed: det er en vigtig del af backup at teste om restore virker !!
Avatar billede charlie22 Juniormester
09. oktober 2011 - 12:06 #11
#7. Det har jeg også forsøgt i Notepad+ men søg erstat funktionen virker ikke på den nmåde